معاونت پرورشی فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی عنوان کرد:

روز خبرنگار، فرصت مغتنمی برای بازخوانی رسالت اصحاب رسانه است

بیرجند(پانا) - معاونت پرورشی فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت : روز خبرنگار، فرصت مغتنم و ارزشمندی برای بازخوانی رسالت و مسئولیت خطیر اصحاب رسانه و تبیین شایستگی‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فرد فعالان رسانه‌ای کشور است.

کد مطلب: ۸۴۳۸۴۴
لینک کوتاه کپی شد
روز خبرنگار، فرصت مغتنمی برای بازخوانی رسالت اصحاب رسانه است

فرشید جعفری معاون پرورشی فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در نشست صمیمی باخبرنگاران پانا که به مناسبت روز خبرنگار برگزارشد گفت: هفدهم مرداد ماه، روز خبرنگار، فرصت مغتنم و بسیار ارزشمندی برای بازخوانی رسالت و مسئولیت خطیر اصحاب رسانه و تبیین شایستگی‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فرد فعالان رسانه‌ای کشور در پاسخ هوشمندانه و درخور به انتظارات و اولویت‌های فراروی آنان است.

وی گفت : امروزه خبر و ابزارهای آن، چنان گسترش یافته و شبکه‌های اجتماعی و امکاناتِ فضای مجازی بدون منبع و شناسنامه مشخص چنان میدان گرفته‌اند که رسالت خبرنگاران بسی بیشتر و سنگین‌تر شده است؛ زیرا خبرنگاران باید ضمن انجام رسالت خبررسانی با تدبیر و عقلانیت در پالودن فضای احساسی و غبارآلود اتفاقات نیز نقش اساسی خود را ایفا کنند.

جعفری ادامه داد : خبرنگاران به عنوان طلایه‌داران جبهه آگاهی و چشم بینا و زبان گویای مردم، نقش بسیار مهم و کلیدی در شکل‌دهی افکار عمومی و حل مشکلات، معضلات و پیشرفت جامعه ایفا می‌کنند.

معاونت پرورشی فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: جریان زنده و پویای نشر خبر و دسترسی آزاد به اطلاعات با تاکید و تکیه بر صداقت، صراحت و شجاعت خبرنگاران، در شریان‌های حیاتی به گردش در می آید و شناخت و آگاهی مردم را افزون‌تر می‌کند.

همچنین محمد رضا با اطمینان رئیس سازمان دانش آموزی خراسان جنوبی در این جلسه که با حضور 30 خبرنگار پانای مرکز استان برگزار شد ، تصریح کرد: در خراسان جنوبی که یکی از نجیب‌ترین، فعال‌ترین و با مسئولیت‌ترین حوزه‌های رسانه‌ای را دارد نگاه رسانه‌ها رسیدن به نقطه توسعه و تحکیم ارزش‌های انقلاب است و رسانه‌های استان کوشش فراوانی در همه زمینه‌ها دارند.

با اطمینان اظهار کرد: در حال حاضر دردفتر خبرگزاری پانا استان 40خبرنگار پانا به طور حرفه ای مشغول به فعالیت هستند وتعداد 250خبرنگار نیز طی یک سال گذشته آموزش های خبرنگاری و آشنایی بااصول خبرنویسی رادیده اند.

بااطمینان ادامه داد: به جرات می توان گفت خبرگزاری پانای استان ما یکی از بهترین خبرگزاری های دانش آموزی است وحضور دانش آموزان دردفتر نمایندگی قوت قلبی برای مااست.

وی یکی از وظایف مهم سازمان دانش آموزی را شناسایی استعدادهای نهفته دانش آموزان عنوان کرد و اظهار داشت: سازمان دانش آموزی باید آموزش و تربیت خبرنگاران جوان در حوزه دانش آموزی در مدارس را سرلوحه کار قرار دهد.

بااطمینان افزود: فرهنگ سازی و گفتمان سازی مقوله تربیت و جا اندازی اهمیت آموزش و پرورش در جامعه یکی از وظایف اصلی حوزه اطلاع رسانی دانش آموزی و اداری در دستگاه عظیم تعلیم و تربیت است.

درپایان از نوجوان ترین خبرنگار پانا نیز تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار