مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی:

خبرنگار باید شجاع و صبور باشد

بیرجند(پانا) - مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی گفت: خبرنگار باید شجاع و صبور باشد و بداند از کجا خبر صحیح را به دست آورد.

کد مطلب: ۸۴۳۹۶۱
لینک کوتاه کپی شد
خبرنگار باید شجاع و صبور باشد

حجت الاسلام محمدولی عارفی مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی همزمان با 17 مرداد روز خبرنگار افزود: بازار شایعه در اختیار همه است و آنچه مردم را به مقصد می رساند، خبر صحیح است.


وی با بیان اینکه پیامبران الهی خبر صحیح را می آورند و خبرنگار در انجام کار خود باید از آنها الگوی گیری کنند گفت: الگوگیری خبرنگار از پیامبران الهی یعنی انتقال پیام او برای مردم مثل پیام پیامبران الهی نجات بخش باشد و مردم را به صراط مستقیم هدایت کند.


وی اظهار داشت: خبر خبرنگار باید آنقدر صحیح و دقیق باشد که اگر در محضر امام معصوم (ع) بیان شود مورد تصدیق ایشان قرار گیرد.


مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: خداوند حافظ خبری است که برای رضای او پخش می شود لذا صدای امام حسین (ع) امروز شنیده می شود و هیچ گاه خاموش نمی شود.


وی افزود: کسی که بخواهد اخبار صحیح را منعکس کند ممکن است با سختی مواجه شود همانطور که حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) سختی دیدند اما این بزرگان خبرها را از میان آتش و خون به مردم رساندند.


وی اظهار داشت: خبرنگاران ما در جبهه نبرد مظلوم ترین شهیدان بودند چون بدون تفنگ و سرنیزه در صحنه نبرد به وظیفه خود عمل کردند، ایثارگری خبرنگاران در صحنه نبرد توسط کسی ثبت نشد چون ثبت کننده آن شهید شد.


عارفی گفت: امیدواریم امروز که روز با عظمتی است موجب سرافرازی جامعه خبری باشد و خبرنگاران زندگی خود را براساس اخبار صحیح سامان دهند.
وی گفت: روز 25 ذیقعده که مصادف با روز خبرنگار است اهمیت فراوان دارد و در روایات آمده که در این روز از زیر کعبه زمین گسترش پیدا کرد و مرکز خبری که در زمین بوده به همه سطح آن گسترش یافته است.


وی اظهار داشت: کعبه مرکز اخبار بوده و امروز روز خبرنگار است لذا خبرنگار باید اسوه صبر باشد همانطور که حضرت زینب (س) اسوه صبر بودند و اگر نبودند از کربلا هیچ خبری نداشتیم.


مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: یک خبرنگار که خبرها را انتشار می دهد باید خیلی صبور باشد و تحت احساس خود نباشد و خبر را از منبع اصلی آن دریافت کند، خبرنگار باید بیشترین شناخت را به خبر و بیشترین نزدیکی را به منبع خبر داشته باشد.


وی اظهار داشت: اگر خبرنگاران نبودند هشت سال دفاع مقدس چگونه حفظ می شد، خبرنگار باید زیرک و شجاع باشد و برای دفاع از حق به آب و آتش بزند همانطور که حضرت زینب (س) در مجلس یزید در شام با فریادش قیام امام حسین (ع) را در تاریخ ثبت کرد.


مدیر روابط عمومی، ارتباطات و امور جوانان دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی هم در این دیدار گفت: روز خبرنگار یادآور شهیدانی چون شهید صارمی و ناصری است که در شهر مزار شریف افغانستان به شهادت رسیدند.


محمود مقامی افزود: حضور خبرنگاران در جلسات همواره به موقع بوده و کیفیت تولید اخبار این مجموعه مطلوب است.


وی اظهار داشت: در دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصمیم بر ایجاد واحد پیگیری های ویژه شد تا در چارت سازمانی توسط مدیر اجرایی دفتر پیگیری شود.


محمود صارمی مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف روز هفدهم مردادماه 1377 به همراه 8 تن از کارکنان سرکنسولگری ایران در این شهر توسط عوامل گروه طالبان به شهادت رسید و پس از آن واقعه 17 مرداد روز خبرنگار نامگذاری شد.


شهید سرلشکر محمد ناصر ناصری از استان خراسان جنوبی هم از دپیلمات های ایرانی بود که در این واقعه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار