رئیس مدرسه دارالفنون: دارالفنون قابلیت تبدیل‌شدن به خانه علم ویژه دانش‌آموزان و معلمان را دارد

تهران (پانا) - رئیس مدرسه دارالفنون، این مدرسه را گنجینه آموزش و پرورش ایران و آیینه تمام‌نمایی از گذشته تا‌کنونِ نظام تعلیم و تربیت کشورمان دانست.

کد مطلب: ۸۳۹۵۱۷
لینک کوتاه کپی شد
رئیس مدرسه دارالفنون: دارالفنون قابلیت تبدیل‌شدن به خانه علم ویژه دانش‌آموزان و معلمان را دارد

به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، عابد بدریان در حاشیه مراسم معارفه خود به عنوان رئیس مدرسه تاریخی دارالفنون که با حضور حیدر تورانی، رئیس سازمان پژوهش و اعضای شورای معاونان این سازمان برگزار شد، دارالفنون را گنجینه آموزش و پرورش ایران و آیینه تمام‌نمایی از گذشته تا‌کنونِ نظام تعلیم و تربیت کشورمان دانست.

او افزود: «مدرسه دارالفنون چند سالی است که به گنجینه آموزش و پرورش ایران تبدیل شده است و علاوه بر عبرت‌آموزی و یادگیری از تاریخ، آیینه تمام‌نمایی از گذشته تاکنونِ نظام تعلیم و تربیت کشورمان را پیش روی‌مان می‌گشاید. بزرگان زیادی در این مدرسه تاریخی به دانش‌اندوزی پرداختند و به جرات می‌توان گفت که شناسنامه اولین دانشگاه در تاریخ مدرن ایران و بارقه‌های آموزش علوم و فنون جدید در این مدرسه تاریخی ریشه دوانده است. این امر اهمیت حفظ و نگهداری این بنای تاریخی را دوچندان می‌کند.»

بدریان گفت: «انجام مطالعات اولیه برای طراحی، مرمت و بازسازی مدرسه دارالفنون و برنامه‌ریزی و مدیریت بر استفاده و بهره‌برداری بهینه از فضای مدرسه در اولویت کاری ما قرار دارد. ما با انجام هماهنگی‌های لازم با سازمان میراث فرهنگی و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، تلاش می‌کنیم تا طرح تفصیلی مرمت و بازسازی دارالفنون را در بازه زمانی مشخص بعد از انجام مطالعات پیاده کنیم.»

رئیس مدرسه دارالفنون گفت: «این مجموعه علاوه بر قابلیت تبدیل شدن به موزه‌ تعلیم و تربیت ایران، فضای مناسبی برای ایجاد خانه علم ویژه دانش‌آموزان و معلمان و همچنین مرکز آموزش‌های تخصصی ضمن خدمت فرهنگیان را داراست و تلاش می‌کنیم تا بسترسازی مناسبی برای نیل به اهداف‌مان انجام شود. از همه کارشناسان و مدیران سازمان و همچنین دانش‌آموختگان مدرسه دارالفنون تقاضا داریم تا برای احیا و بازسازی جایگاه خطیر این مدرسه تاریخی، یاری‌گر ما باشند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار