چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی

تغییر کاربری و فروش فضاهای مازاد آموزشی باید کارشناسی شده باشد

پاشایی: بیش از ۳ هزار فرهنگی آذربایجان شرقی تا پایان سال ۹۷بازنشست می شوند

تبریز (پانا)- معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: تغییر کاربری، بهینه سازی و فروش املاک و فضاهای مازاد آموزشی باید کارشناسی شده باشد تا مسائل آموزشی و تربیتی تحت تاثیر قرار نگیرد.

کد مطلب: ۸۳۸۰۸۵
لینک کوتاه کپی شد
تغییر کاربری و فروش فضاهای مازاد آموزشی باید کارشناسی شده باشد

رحیم شهرتی فر در جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در محل استانداری با بیان اینکه تبدیل به احسن نمودن امکانات دولتی بلااستفاده و مازاد مورد توجه استاندار محترم است، افزود: اما این امر نباید به گونه ای صورت پذیرد که سبب نارضایی اهالی محل گردد.

وی در ادامه با انتقاد از بالابودن نرخ بی سوادی آذربایجان شرقی نسبت به میانگین کشوری گفت: این موضوع شایسته استان نبوده و نیازمند اجرای اقدامات جدی در جهت بهبود این وضعیت هستیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: امسال بنابر اعلام وزارت آموزش و پرورش حوزه سواد آموزی آذربایجان شرقی در شاخص های مختلف موفق به کسب رتبه برگزیده گشته و امیدواریم این روند در سالهای آتی نیز تدوام داشته باشد.

آموزش و پرورش استان میزبان رویدادهای کشوری در مردادماه

مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه از برگزاری جشنواره ملی جابربن حیان و مسابقات ورزش دانش آموزی پسران به میزبانی تبریز خبر داد و گفت: کمیته های فنی برای میزبانی شایسته این جشنواره و مسابقات تشکیل شده و با تمام توان در حال انجام وظیفه هستند.

جعفر پاشایی با بیان اینکه توزیع کتاب های درسی و همچنین ابلاغ فرهنگیان در حال انجام است، خاطر نشان شد: با توجه به بازنشستگی بیش از 3 هزار فرهنگی استان تا پایان سال 97 و کمبود نیروی انسانی، تدابیر لازم سنجیده شده است.

وی در ادامه بحث ساماندهی نیروی انسانی متذکر شد: هر هفته شورای معاونین آموزش و پرورش استان در مناطق و نواحی تشکیل و این موضوع را دقیق بررسی می کنند و با برنامه ریزی و تلاش شبانه روزی پیش بینی پاشایی اجرای نظام جامع برنامه ریزی از ستاد تا کف در آموزش و پرورش استان را تایید کرد.

بهروز اصغری اردلان معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش وپرورش استان نیز در این جلسه یادآور شد: دستگاه تعلیم وتربیت آذربایجان شرقی دارای ۴۲۵ملک می باشد که قابلیت تغییر کاربری، فروش و بهینه سازی را دارد.

اشرفی معاون سواد آموزی آموزش وپرورش آذربایجان شرقی نیز گفت: : آمار باسوادی استان در میانگین سنی ۱۰ تا۴۹سال،" ۹۴.۳ درصد" می باشد که رتبه هفتم کشوری را در این زمینه داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار