انتقاد فرماندار تبریز از برنامه های تکراری برنامه های غنی سازی اوقات فراغت

در ۴ سال آینده تمام مدارس تبریز تخریبی می شوند

تبریز (پانا)- فرماندار تبریز از برخی برنامه های تکراری آموزش و پرورش در غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان انتقاد کرد.

کد مطلب: ۸۳۴۹۳۳
لینک کوتاه کپی شد
انتقاد فرماندار تبریز از برنامه های تکراری برنامه های غنی سازی اوقات فراغت

علیار راستگو در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان تبریز با بیان این که در این جلسات باید برنامه های مهم مطرح و در خصوص آن ها بحث شود، گفت: در این جلسات نباید کلی گویی کنیم و اگر برنامه ای را وزارت خواسته تا اجرا کنید دیگر جای مطرح در جلسه شورا را ندارد.

وی افزود: شورای آموزش و پرورش محل تصمیم گیری های مهم و برنامه های قابل اجرا است لذا برنامه های قابل اجرا مطرح شوند و نه برنامه های ایده آل.

رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان تبریز در ادامه بیان کرد: اوقات فراغت از این لحاظ اهمیت دارد، ساعاتی که دانش آموز فرصت خالی دارد در راستای اهداف نظام سازمان دهی کنیم و برای همین هر کاری که در این زمینه انجام می دهیم باید اثرگذار باشد، لذا به جای 10 برنامه، 2 برنامه ولی اثر گذار اجرا کنیم.

راستگو ضمن انتقاد از برخی برنامه های تکراری آموزش و پرورش در غنی سازی اوقات فراغت، بیان کرد: محور برنامه های اوقات فراغت نباید فقط ورزشی باشد بلکه باید از این فرصت برای فرهنگ سازی مصرف درست آب و برق و حفظ محیط زیست استفاده کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: منظور از مدارس هیات امنایی این است که انتخاب معلم و مدیر مدرسه توسط هیات انتخاب و تمامی حقوق ها و سرانه مدارس توسط هیات پرداخت شوند.

فرماندار تبریز افزود: با توجه به ابلاغ وزارت آموزش و پرورش برای تبدیل مدارس نمونه دولتی به مدارس هیات امنایی هر ناحیه موظف است تا وضعیت ناحیه را در این مورد بررسی و در جلسه بعدی این موضوع مطرح شود که آیا این طرح تصویب شود یا نه ؟ و هم این که هزینه ثبت نام از دانش آموزان در این مدارس به چه نحو به چه میزان باشد در جلسه بعدی مطرح خواهد شد.

راستگو در ادامه جلسه گفت: برگزاری کلاس کنکور جزء وظایف و رسالت آموزش و پرورش نیست ولی چون مطمئن ترین محل برای دانش آموزان مدرسه است برای برگزاری کلاس های کنکور در مدارس نیز اقدام می کند.

راستگو در خصوص افزایش هزینه ثبت نام در کلاس های کنکور و تقویتی گفت: میزان افزایش نرخ این کلاس ها برای جلسع بعدی شورا موکول می شود و با توجه به پیشنهاد 40درصدی اعضا ی شورا برای افزایش هزینه این کلاس ها باید بگویم این میزان قابل توجیه برای مردم نیست.

حجت الاسلام علی لطف الله پور دبیر شورای آموزش و پرورش شهرستان تبریز نیز در ادامه جلسه بیان کرد: چند سالی است که وزارت توانایی پرداخت سرانه مدارس را ندارد لذا مدارس دولتی مجبور به گرفتن هزینه ثبت نام از دانش آموزان می شوند.

وی گفت: به جز مدارس خیر ساز چندین سال است که هیچ مدرسه ای توسط دولت احداث نشده و در حال حاضر بنابر اعلام اداره کل نوسازی استان، 50 تا 60 درصد مدارس شهر تبریز در حال تخریب هستند و تا چهار سال آینده تمامی مدارس نیاز به تخریب و بازسازی خواهند داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار