استاندار آذربایجان شرقی بر نقش خلاقیت در غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان تاکید کرد

تبریز (پانا)-  استاندار آذربایجان شرقی گفت: نقش آفرینی خلاقیت در زمینه برنامه ریزی برای اوقات فراغت انکار نشدنی است.

کد مطلب: ۸۳۱۱۴۵
لینک کوتاه کپی شد
استاندار آذربایجان شرقی بر نقش خلاقیت در غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان تاکید کرد

مجید خدابخش در جلسه شورای آموزش و پرورش استان به تاثیر و نتایج مثبت ایجاد تغییر و تحول در زمینه اوقات فراغت اشاره کرد و افزود: نقش آفرینی خلاقیت در زمینه برنامه ریزی برای اوقات فراغت انکار نشدنی است و باید ذهن خود را
از افکار دیرینه و قدیمی پاک کنیم و با افکار نسل امروز به برنامه هایمان جهت بدهیم.
وی ادامه داد:فضای مجازی در دنیای امروز بسیار تعیین کننده است پس باید این فضا را به شدت در جهت پیشبرد اهداف خود مورد استفاده قرار دهیم.

بازنشستگی ٣٤٠٠ نفر از معلمان آذربایجان شرقی/با چالش نیروی انسانی مواجه خواهیم بود

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت :با توجه به افزایش تعداد دانش آموزان به خصوص در هنرستان ها ،باید با به کارگیری تجربه و ساماندهی و سازماندهی شاغلین این حوزه ،از حداقل اعضا ،حداکثر استفاده را بکنیم.
جعفر پاشایی سخنان خود را با اشاره به اتمام بی حاشیه امتحانات نهایی دانش آموزان تمامی مقاطع آغاز کرد و افزود: انتخاب و انتصاب مدیران مدارس از ساعت ٩ امشب آغاز می شود و تا کنون ٤٤٧ نفر برای دریافت پست مدیریت اقدام کرده اند که ١١٣ نفر از بین آنها برای دریافت این پست انتخاب خواهند شد.
وی ادامه داد: رقابت سالم و شایسته سالاری از نکات مهمی است که باید در سال تحصیلی بعد مورد توجه قرار گیرد وبحث سنجش سلامت دانش آموزان و نوآموزان، نکته دیگری است که باید به آن پرداخت و تا کنون ٤٦ پایگاه برای اینکار در نظر گرفته شده است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان بحث هدایت تحصیلی دانش آموزان را یکی از مهم ترین و چالش برانگیزترین موضوع ها شمرد و بیان کرد: این موضوع از طریق اداره کل آموزش و پرورش استان در روزهای شنبه هر هفته در حال رسیدگی و پیگیری است و بدون هیچ گونه نارسایی ادامه می یابد.
پاشایی بحث استقرار پایه دوازدهم را از دیگر مسائل مهم حوزه آموزش و پرورش برشمرد و از بروز مشکلاتی مانند کمبود فضای آموزشی ، نیروی انسانی و تجهیزات ، ابراز نگرانی کرد.
وی گفت: بازنشستگی و خروج ٣٤٠٠ نفر از فرهنگیان از سیستم آموزش و پرورش در سال آتی نگران کننده است با اینکه حدود ١٧٠٠ نیروی جدید جایگزین و جذب خواهند شد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان به کمبود نیروی انسانی در این حوزه اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه تعداد دانش آموزان حتی در هنرستان ها افزایش یافته است ، که باید با به کارگیری تجربه و ساماندهی و سازماندهی شاغلین این حوزه ،از حداقل اعضا ،حداکثر استفاده را بکنیم.

توجه به اوقات فراغت دانش آموزان مناطق محروم و مرزی
پاشایی در پایان سخنان خود ،به بیان سه دستور کار اصلی برای اوقات فراغت دانش آموزان پرداخت و عنوان کرد : مهم ترین موضوع قابل بحث ، غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان است که باید آن را هدایت و تامین کنیم .ت

وی افزود: توجه کافی به اوقات فراغت دانش آموزان ساکن در مناطق محروم و کم برخوردار و روستایی و عشایری و مرزی ،هماهنگی و هم افزایی برا برنامه های تابستانه و تخصیص قانون بودجه سال ٩٦ و ٩٧ ، سه دستورکار اصلی ما است.

هر دانش آموز یک کارآفرین خواهد بود

در ادامه این جلسه ،معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان، به بیان سخنان خود پرداخت و گفت: هدف اصلی از مورد توجه قرار دادن اوقات فرغت، مهارت آموزی و گرایش هر چه بیشتر به کارهای عملی است و شعار آموزش و پرورش نیز در سال جدید حمایت از کالای ایرانی است و هر دانش آموز یک کارآفرین خواهد بود.
طاهر علمی افزود: ارتقا سطح دانش و بینش دانش آموزان و استمرار حضور آنان در مسابقات فرهنگی و هنری در پنج محور تعیین شده، از اهداف پرداخت به موضوع اوقات فراغت آنان است.
وی ادامه داد: مهارت های هویتی و معرفتی وارتباطی و بصیرتی، مهارت های حرفه ای، مهارت های فرهنگی و هنری و نشاط آور و شادی بخش، مهارت های اقتصادی و اشتغال زایی و مهارت های ورزشی و سلامت، پنج محور اصلی تعیین شده در زمینه اوقات فراغت اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار