تشدید حفاظت اراضی در تعطیلات نوروز99 توسط گشت های نوروزی امور اراضی آذربایجان شرقی

مردم تغییر کاربری‌های غیرمجاز را به سامانه ۱۳۱ گزارش کنند

تبریز (پانا)- مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با تاکید بر اهمیت و لزوم حفظ کاربری اراضی کشاورزی، راه‌اندازی سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ را گامی بسیار مهم در راستای حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی دانست.

کد مطلب: ۱۰۳۱۰۷۹
لینک کوتاه کپی شد
تشدید حفاظت اراضی در تعطیلات نوروز99 توسط گشت های نوروزی امور اراضی آذربایجان شرقی

داداش نصیری در آستانه سال نو در گفتگو با خبرنگاران ضمن تبریک پیشاپیش سال جدید و آغاز تعطیلات نوروزی گفت: براساس قانون هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ساخت و ساز در مزارع و باغ‌ها بدون اخذ مجوز از سازمان جهادکشاورزی ممنوع بوده و با متخلفان، طبق قانون برخورد خواهد شد.

او درباره تبلیغات افراد سودجو برای خرید وفروش زمینهای خارج ازمحدوده شهر و روستا و ساخت و ساز ویلا و مسکن درمزارع و باغها در ایام تعطیلات نوروزی هشدار داد و گفت: مردم می‌توانند با مشاهده تخریب و تغییرکاربری زمینهای کشاورزی مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی به شماره تلفن 131 و یا با تماس با واحدهای کشیک مستقر در سازمان، مدیریت جهادکشاورزی شهرستانها ومراکز و دفاترجهادکشاورزی گزارش دهند.

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه مردم تا اطلاع ثانوی به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامت جامعه از مراجعه غیرضروری به مدیریت امور سازمان جهادکشاورزی اجتناب نمایند افزود: بهره برداران بخش کشاورزی می توانند با شماره تلفن های 6 - 34438000 داخلی 187 واگذاری طرح های کشاورزی، داخلی 181 واگذاری طرح های غیر کشاورزی، داخلی 185 انتقال قطعی، داخلی 190 حفظ کاربری و381 حفظ کاربری و رفع تداخلات تماس بگیرند.

نصیری با تاکید بر لزوم همکاری رسانه‌ها بویژه صدا و سیما در معرفی سامانه ۱۳۱ به مردم و تبیین اهمیت حفظ کاربری اراضی خاطرنشان کرد: آحاد مردم باید ضرورت و اهمیت حفاظت از خاک و لزوم حفظ کاربری اراضی کشاورزی در جلوگیری از به مخاطره افتادن امنیت غذایی را به خوبی درک کنند.

او با اعلام اینکه تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی هشداری جدی برای تامین امنیت غذایی در آینده خواهد بود، تصریح کرد: توجه به اصل پیشگیری از وقوع جرم باید مقدم بر سایر سیاست‌ها و روش‌های اجرایی و عملیاتی یگان‌ها باشد تا هزینه‌های اجتماعی اقدامات حفاظتی کاهش یابد.

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان خاطر نشان کرد: استفاده از ظرفیت مشارکت‌های مردمی و بهره‌مندی از مواهب سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه امور اراضی و منابع طبیعی و ارتقای آگاهی‌های اجتماعی از دیگر وظایف و ماموریت‌های یگان حفاظت امور اراضی و همچنین سایر یگان‌های حاضر محسوب می‌شود که باید در کنار اقدامات میدانی مورد توجه قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار