ضرورت توجه به ظرفیت تپه عباس آباد در رونق گردشگری

همدان (پانا) - رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان گفت: منطقه تفریحی عباس آباد همدان ظرفیت خوبی در رونق گردشگری دارد.

کد مطلب: ۸۳۷۲۸۰
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت توجه به ظرفیت تپه عباس آباد در رونق گردشگری

مریم روانبخش در گفت وگو با خبرنگاران افزود: با توجه به اینکه همدان در حوزه گردشگری ظرفیت بالایی در امر سرمایه گذاری دارد لذا توسعه و آبادانی این شهر با توجه به این حوزه محقق می شود.

روانبخش منطقه گردشگری عباس آباد را از جمله ظرفیت های مناسب درجذب گردش گر و ایجاد درآمدهای پایدار دانست و اضافه کرد: مجموعه گردشگری عباس آباد یکی از نقاط دیدنی و بی نظیر از لحاظ چشم انداز و سیما و منظر است که در کمتر شهری از ایران می توان نظیر آن را پیدا کرد.

وی اظهار کرد: مجموعه تپه عباس آباد به چند عملکرد استخر، غذاخوری، سوئیت های اقامتی و محوطه سازی تعریف شده است که ظرفیت های به مراتب بیشتری دارد که بتواند خدمات بهتری به شهروندان و گردشگران ارائه دهد.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با انتقاد از کم توجهی به عملکرد فضایی عباس آباد، افزود: متأسفانه در مدیریت تعمیر و نگهداری وضع موجود بسیار ضعیف عمل می شود که محوطه آبگیری استخر و وجود لجن و لای در روی آب به جای فواره و طراحی سطح آن چهره نامناسبی را به مجموعه داده است همچنین پیاده روها و واکاری چمن و اصلاح بوته های کاشته شده نیاز به بازساری و مراقبت بیشتری دارد سکوها و نیمکت ها و میزهای بتنی موجود نیاز به رنگ آمیزی و تنظیف روزانه دارد.

روانبخش با تأکید بر حفظ طبیعت زیبای منطقه گردشگری عباس آباد، اظهار کرد: مگر در ایران چند نمونه از این مناطق بکر با چشم اندازهای زیبا داریم که اینگونه مورد بی مهری قرار گرفته چرا باید هر از گاهی بدون مطالعه به نصب یک وسیله بازی یا احداث چند سوئیت اقامتی یا کارگذاری چند کانکس اقدام کنیم که باعث تخریب سیما و منظر این محوطه شود؟

وی با تأکید براینکه باید از ایده و نظرات صاحبان فکر و اندیشه در حوزه معماری شهرسازی و فرهنگی و نیز شهروندان در اینگونه پروژه ها استفاده شود، گفت: می توانیم با یک طرح کامل و مطالعه شده محوطه ای زیبا در راستای جذب گردش گر بدون آسیب رساندن به محوطه و فضای آن ایجاد کرد تا با این امر با مدیریتی پویا و قوی این مجموعه را به یکی از تفرجگاه های خوب تبدیل کنیم.

روانبخش در پایان سخنانش یادآور شد: لازمه موفقیت اجرای طرح ها در حوزه های مختلف انجام مطالعات مناسب و تهیه نقشه راه و بررسی دقیق تمامی جوانب است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار