همدان دارای پتانسیل های بزرگ گردشگری و فرهنگی است

گردشگری ابزاری برای تحقق جهان بدون خشونت است

همدان (پانا) - مدیر کل دیپلماسی عمومی وزارت خارجه همدان را ازشهرهای زیبا ودارای پتانسیل های بزرگ گردشگری وفرهنگی دانست و گفت: گردشگری ابزاری برای تحقق جهان بدون خشونت است.

کد مطلب: ۸۳۶۷۸۸
لینک کوتاه کپی شد
همدان دارای پتانسیل های بزرگ گردشگری و فرهنگی  است

سیدعلی پاکدامن در نشست مسئولین کشوری و روسای نمایندگی های خارجی در همدان گفت: همدان ازشهرهای زیبا ودارای پتانسیل های بزرگ گردشگری وفرهنگی است، گردشگری نقطه عطف دیپلماسی عمومی است و بازیگران اصلی آن مردم هستند.
وی با اشاره به اینکه گردشگری ابزاری برای تحقق جهان بدون خشونت است افزود: صلح حقیقی از دل شناخت، پذیرش تضادها و اجتناب از تحمیل بوجود می آید.
وی بیان کرد: گردشگری قدرت نرم کشورها و دیپلماسی عمومی را تقویت می کند و عکس این رابطه هم برقرار است.
پاکدامن تاکید کرد: باید بتوانیم بابرنامه ریزی خوب از گردشگری درجهت توسعه پایدار کمک بگیریم.

رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی ایران نیز در این نشست گفت: همدان پتانسیل ژئو پارک را دارد. الوند یک داشته مهم برای تبدیل همدان به ژئو پارک است.
راضیه لک افزود: پدیده های طبیعی در کنار پدیده های زمین شناختی، آثار تاریخی و فرهنگی از شاخص های این شهر برای ژئوپارک است و ژئو پارک اکباتان باید مطالعه شود.

سفیر بلغارستان در ایران نیز در این نشست گفت: از اینکه باردیگر به الوند زیبابازگشته ایم، بسیار خوشحالم.
آریستو پولنداکوف افزود: هنگامی که راجع به همدان مطالعه می کردم، ۱۶ درصد رشد گردشگری داشته اید و این یعنی همدان در مسیر درست قرار گرفته است.
وی حفاظت از تنوع دینی در همدان را باعث جذابیت این شهر دانست و اظهار کرد: هنگامی که بخواهید مدرنیزاسیون صنعت گردشگری داشته باشید، تشویق می کنم از سنتها و میراث با ارزش خود پاسداری کنید.
آریستو پولنداکوف بیان کرد: پایتختی همدان برای گردشگری کشورهای اسیایی بسیار اقدام خوب و درستی بوده است.

سفیر مالزی در ایران گفت: حضور در همدان زیبا برای من افتخار است و انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری اسیا بسیار خوب و به جا بوده است.
داتو رستم یحیی افزود: ایران بزرگ مهد تمدن و تاربخ است، غار علیصدر یکی از جذابترین آثار طبیعی در دنیا است.
رستم یحیی ایران را کشور بزرگی با پتانسیلهای قوی در همه زمینه ها دانست و اظهار کرد: در مالزی قدیمی ترین ساختمان ۵۰۰ سال قدمت دارد و در ایران از هزاران سال صحبت می کنند و ما تحت تاثیر اینها قرار گرفته ایم. وی افزود: گردشگری را باید آزادانه و تعامل بادنیا قبول کنیم، باید ایران را به عنوان کشوری امن تبلیغ کنید.
رستم یحیی با اشاره به اینکه گردشگری مردم را به هم نزدیک می کند گفت: تحریم ها چه باشند و چه نباشند ایران و مالزی راه خود را ادامه خواهند داد.
وی افزود: از استاندار همدان و مدیران استان برای میزبانی این نشست قدردانی می کنم .

در این نشست نخستین تفاهم نامه بین المللی رویداد فراملی همدان ۲۰۱۸ بین مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم و اتاق بازرگانی همدان با هدف توسعه راهبردی گردشگری در این استان امضا شد.

بر اساس این تفاهم نامه طرح راهبردی، علمی و تحقیقاتی بین مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم و اتاق بازرگانی، کشاورزی، صنایع و معادن همدان عملیاتی می شود.

راه اندازی دبیرخانه همدان ۲۰۱۸، تدوین چشم انداز گردشگری همدان، توسعه شبکه مشترک گردشگری میان کشورهای عضو مجمع جهانی گردشگری، ارتقا ظرفیت و مدیریت مقاصد سفر و تسهیلات سفر آسان و همسویی برنامه های جهانی جهانگردی با محوریت طرح های جاده ابریشم از مفاد این تفاهم نامه اعلام است.

/حسین قاسمی هنر/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار