گسترش زیرساخت‌های حمل و نقل لازمه توسعه صنعت گردشگری است

ارومیه(پانا)- معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی، گسترش زیرساخت‌های حمل و نقل را لازمه توسعه صنعت گردشگری، ارتقای کیفیت زندگی و در نهایت بهبود شاخص‌های توسعه استان دانست.

کد مطلب: ۸۳۶۰۵۶
لینک کوتاه کپی شد
گسترش زیرساخت‌های حمل و نقل لازمه توسعه صنعت گردشگری است

تقی کهوریان در جلسه هماهنگی تسهیل اجرای طرح اقتصاد مقاومتی در شهرستان چالدران گفت: جاذبه‌های طبیعی و تاریخی شهرستان چالدران به ویژه اثر جهانی قره کلیسا وزنه سنگینی در توسعه گردشگری منطقه به حساب می‌آید که ایمن‌سازی‌ شبکه حمل و نقل زمینه رشد و بالندگی این عرصه را فراهم می‌کند.

وی همچنین بر توسعه بخش کشاورزی شهرستان چالدران تاکید کرد و افزود: رویه سنجیده و اثربخش در بخش کشاورزی مدنظر است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در این جلسه اظهار کرد : با توجه به محدودیت در تخصیص منابع مالی به پروژه های عمرانی، اجرای پروژه‌های راههای روستایی اولویت‌بندی شده است.

ابراهیم مبارک‌قدم با بیان اینکه امسال احداث و آسفالت 190کیلومتر راه روستایی در استان برنامه‌ریزی شده، ادامه داد: پیشنهاد می‌شود مسئولان شهرستانی با توجه به شناخت دقیق ازمناطق و کمبود اعتبارت، اتمام این پروژه‌ها را در اولویت کاری قرار دهند.

وی تصریح کرد: اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در جهت تامین سرانه های شهری و نیازمندی های عمومی شهروندان این آمادگی را دارد که کاربری های خدماتی و اراضی دولتی تحت مالکیت خود را در قبال طرح مصوب و اعتبار پایدار با رعایت ماده 100 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دوات به دستگاه های اجرایی و در قالب قرارداد واگذار کند.

مبارک‌قدم یادآور شد: اخیرا اراضی احداث مسکن برای مددجویان کمیته امداد و خانواده‌های دارای یک یا دو معلول به شکل تفاهم‌نامه با ادارات بهزیستی و کمیته امداد در حوزه شمالی استان تعهد شده است و این آمادگی جهت انعقاد تفاهم نامه با بنیاد علوی جهت توسعه زیرذساخت های شهرستان چالدران وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار