معاون وزیر راه و شهرسازی خبرداد:‌ انعقاد قرارداد عملیات احداث نهمین آزادراه کشور

تهران (پانا) - معاون وزیر راه و شهرسازی از انعقاد قرارداد عملیات احداث نهمین آزادراه کشور خبر می‌دهد و می‌گوید با کاهش فاصله بین تبریز و شهر جدید سهند علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف سوخت، بار ترافیکی جاده فعلی تبریز -آذر شهر نیز که جزء محورهای حادثه خیز و پرترافیک استان است تا حدود زیادی تعدیل می‌شود.

کد مطلب: ۸۰۶۴۲۰
لینک کوتاه کپی شد
معاون وزیر راه و شهرسازی خبرداد:‌ انعقاد قرارداد عملیات احداث نهمین آزادراه کشور

به گزارش وزارت راه‌و شهرسازی حبیب‌اله طاهرخانی از واگذاری عملیات احداث آزادراه تبریز-شهر جدید سهند به شرکت عمران شهرهای جدید خبر داد و گفت: آغاز عملیات ساخت آزادراه تبریز شهر جدید سهند به طول ۱۵ کیلومتر در مورخ ۳ اسفندماه سال جاری در جلسه هیات وزیران به استناد ماده واحده قانون احداث پروژه های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت به تصویب رسید.

طاهرخانی در ادامه با بیان اینکه طبق دستور وزیر راه و شهرسازی برای آغاز عملیات ساخت این پروژه، آزاد راه تبریز-شهر جدید سهند به شرکت نگهداری و بهره‌برداری از آزاد راه تبریز - شهر جدید سهند با تامین مالی ۶۰ درصد از منابع مالی توسط سرمایه گذار با هزینه‌ای بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال به زودی انجام خواهد گرفت گفت: با پایان عملیات اجرایی آزادراه زمان سفر از ۴۰ دقیقه فعلی به ۱۰ دقیقه کاهش مییابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با کاهش فاصله بین تبریز و شهر جدید سهند علاوه بر صرفه جویی در مصرف سوخت، بار ترافیکی جاده فعلی تبریز - آذر شهر نیز که جزء محورهای حادثه خیز و پرترافیک استان است تا حدود زیادی تعدیل می شود.

به گفته این مقام مسئول طول دوره مشارکت و احداث آزادراه ۱۸ ماه است که پیش بینی می شود تا سال آینده، آزادراه را به صورت آزمایشی تحت بار ترافیکی قرار گرفته و به یکی از اصلی ترین مطالبات و نیازهای شهر جدید سهند پاسخ داده شود.

گفتنی است مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور روز گذشته از نهایی شدن قرارداد ساخت ۸۹۶ کیلومتر آزادراه جدید در قالب ۸ پروژه خبر داده و گفته بود: ۱۱۱۳ کیلومتر آزادراه در سال گذشته با اعتبار ۸۷۰۰ میلیارد تومان اجرایی شد که ۷۰ درصد سهم از سوی بخش خصوصی و ۳۰ درصد آن را دولت تامین کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار