مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی: مدارس به کانون های تربیتی و فرهنگی تبدیل شوند

مشهد (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در گردهمایی هیات اندیشه‌ورز معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: رویکرد سند تحول بنیادین کاملا فرهنگی و تربیتی است.

کد مطلب: ۸۳۵۹۲۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی: مدارس به کانون های تربیتی و فرهنگی تبدیل شوند

قاسمعلی خدابنده در نشست هئیت اندیشه‌ورز معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: رویکرد آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین رویکردی کاملا فرهنگی و تربیتی است و از میان شش ساحت سند تحول بنیادین چهار ساحت اعم از تربیت اخلاقی، تربیت زیستی و بدنی، تربیت زیباشناختی و تربیت اجتماعی و سیاسی دارای رویکرد کاملا فرهنگی هستند.

وی با بیان این که تنها دو ساحت آموزش فناوری و اقتصادی رویکرد غیر فرهنگی دارند گفت: بنابراین وظیفه مربیان پرورشی در مدارس بسیار سنگین است و باید بیش از پیش به حوزه فرهنگ و تربیت در مدارس توجه شود.

خدابنده با اشاره به این که مدارس باید تبدیل به کانون فرهنگی شوند تصریح کرد:باید فعالیت های فرهنگی و تربیتی در مدارس اوج بگیرد و با این اقدامات و فعالیت های فرهنگی نظام تعلیم و تربیت از رخوت و رکود خارج می شود.

وی یادآور شد: خوشبختانه رویکرد خوبی در حوزه فرهنگی آموزش و پرورش حاکم است و برای پیشبرد بیشتر اهداف باید از ظرفیت سایر دستگاه ها و نهادها نیز بهرمند شویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار