مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان خبر داد:

اختصاص 20 درصد از امکانات فرهنگی دستگاه های اجرایی به غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان

اهواز (پانا) - مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان گفت: ضرورت استفاده از ظرفیت همه دستگاه ها و صنایع بزرگ استان در غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان قابل انکار نیست و تمامی دستگاه ها باید ۲۰درصد از امکانات تفریحی،ورزشی و فرهنگی خود را به این امر مهم اختصاص دهند.

کد مطلب: ۸۳۳۸۵۶
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص 20 درصد از امکانات فرهنگی دستگاه های اجرایی به غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان

محمد صادق کریمی کیا در جلسه ساماندهی و غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان امروز، یکشنبه (10 تیرماه 1397) در سالن جلسات معاونت سیاسی برگزار شد، افزود: طرح غنی سازی اوقات فراغت یک فرصت طلایی است که باید برای تربیت و آموزش مهارت های زندگی به فرزندانمان از آن بهره مند شویم.

وی با اشاره به اینکه امکانات بسیار خوبی در سطح استان وجود دارد، ادامه داد: متولیان برنامه های فرهنگی باید نگاه ویژه ای به موضوع اوقات فراغت و تعطیلات تابستان داشته باشند، اما متاسفانه به رغم تلاش های صورت گرفته از سوی سازمان های ذیربط شاهد برخی کم کاری ها در این خصوص هستیم و برنامه هماهنگ و منظمی در این مورد وجود ندارد.

مدیر کل امور اجتماعی استان آموزش و پرورش را متعلق به همه دانست و افزود: ضرورت استفاده از ظرفیت همه دستگاه ها و صنایع بزرگ استان در غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان قابل انکار نیست و تمامی دستگاه ها باید 20 درصد از ظرفیت و امکانات تفریحی، ورزشی و فرهنگی خود را به غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان اختصاص دهند و با اداره کل آموزش و پرورش استان همکاری لازم را بعمل آورند.

کریمی کیا با اشاره به اینکه برنامه ریزی و غنی سازی اوقات فراغت برای جوانان و نوجوانان سالها مغفول مانده، افزود: متاسفانه اغلب به دنبال آسیب های اجتماعی هستیم؛ در صورتیکه آسیب های اجتماعی معلول بی توجهی به برنامه های ایجابی مثل نشاط اجتماعی،سرمایه اجتماعی و انسجام اجتماعی است و برنامه های اجتماعی، فرهنگی و هنری می توانند نقش موثری در جلوگیری از معضلات اجتماعی داشته باشند.

وی تاکید کرد: اجرای برنامه های اجتماعی، فرهنگی، هنری و ورزشی باعث شادی، ایجاد سرزندگی و جلوگیری از آسیب های اجتماعی می شود لذا باید به این موضوعات توجه جدی داشته باشیم.

در ادامه مدیر کل امور اجتماعی استان تصریح کرد: در طرح غنی سازی اوقات فراغت همچون سال گذشته نگاه ویژه ای به مناطق حاشیه داریم و طبق هماهنگی های صورت گرفته 40 درصد از برنامه های آموزش و پرورش به مناطق کم برخوردار اختصاص خواهد یافت.

در پایان کریمی کیا تاکید کرد: با مدیریت و همدلی بیشتر بین ادارات و صنایع بزرگ استان می توان تابستان امسال، فصل جدیدی را در عرصه برنامه های اجتماعی، فرهنگی،هنری و ورزشی برای جوانان و نوجوانان رقم زد و از هیچ کوششی در این زمینه دریغ نخواهیم کرد.

در پایان این جلسه مصوب شد امکانات و ظرفیت های تمام شهرستان ها به تفکیک مشخص شوند تا بر اساس آن در جهت غنی سازی هر چه بهتر دانش آموزان توسط آموزش و پرورش استان اقدامات لازم صورت گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار