معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش گلستان

یک هزار و 300 پایگاه اوقات فراغت در تابستان امسال برای دانش آموزان گلستانی پیش بینی شده است

گرگان(پانا)- سید علی حسینی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش گلستان گفت: یک هزار و 300 پایگاه اوقات فراغت در تابستان امسال برای دانش آموزان گلستانی پیش بینی شده است.

کد مطلب: ۸۳۳۶۲۳
لینک کوتاه کپی شد
یک هزار و 300 پایگاه اوقات فراغت در تابستان امسال برای دانش آموزان گلستانی پیش بینی شده است

سید علی حسینی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش گلستان اظهار کرد: یک هزار و 300 پایگاه اوقات فراغت در تابستان امسال برای دانش آموزان گلستانی پیش بینی شده است.

وی افزود: از این تعداد، یک هزار مدرسه و مابقی فضاهای پرورشی آموزش و پرورش می باشد .

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گلستان تصریح کرد:امسال 27.5 درصد رشد کمی را در این پایگاه ها شاهد هستیم .

وی بیان کرد: اوقات فراغت باید به صورت درست تعریف شود تا دانش آموزان و خانواده ها آن را تنها برای تعطیلی آموزش، گذراندن بدون هدف و صرفا فصل تابستان ندانند.

حسینی با بیان اینکه دانش آموزان براساس ذوق و علاقه در کلاس های تابستان نام نویسی کنند، خاطرنشان کرد: ایجاد نشاط و شادابی از مهمترین اهداف این کلاس ها است.

وی اذعان کرد: معتقد هستیم مدارس در طول سال تحصیلی، به دلیل بروکراسی های اداری، کمبود فضا، محتوای آموزشی و نحوه آموزش، از نشاط و شادبی موثر برخوردار نیست.

این مقام مسئول ابراز کرد: مدارس باید نوجوانان را برای استفاده از دانش، آماده کنند لذا در ایام تابستان طرح درس مهارت آموزی و سطح بندی را مطرح کردیم تا از هدر رفت منابع و وقت افراد جلو گیری کنیم.

وی با تاکید بر هدف گذاری های کوتاه مدت و بلند مدت تاکید کرد و افزود: 3 سال است بحث ارائه گواهینامه برای دانش آموزان را دنبال می کنیم و در این مدت برای فعالیت های قرآنی و چندین فعالیت مهارتی گواهینامه های معتبر از سوی نهادهای مختلف مانند فنی و حرفه ای و سازمان تبلیغات و آموزش و پرورش صادر شده است.

حسینی اضافه کرد: در حوزه قرآن سامانه ای طراحی شده است که هریک از دانش آموزان و فرهنگیان در سطح های مختلف ارزیابی شده و پس از آموزش از تهران گواهینامه خود را دریافت می کنند .

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گلستان با اشاره به فعالیت های چهار تشکل دانش آموزی در ایام تابستان، گفت: سازمان دانش آموزی، اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، هلال احمر و بسیج دانش آموزی در کنار 36 کانون فرهنگی، هنرستان ها، انجمن های علمی، اردوگاه ها و دارالقرآن ها، مراکز مشاوره، مجتمع های ورزشی و نهادهایی همچون بنیاد مهدویت به ارائه خدمات در طول تابستان برای قشر دانش آموز و فرهنگی می پردازند .

وی با بیان اینکه خانواده ها گرایش به مسائل آموزشی و کنکور دارند، خاطرنشان کرد: زیربنای فرهنگی و مخاطب شناسی را برای این فعالیت ها در نظر گرفتیم و همواره در جلسات آموزش خانواده نیز تاکید کردیم که بچه ها نیازهای متفاوت دارند و تنها یک ساحت تربیت آنان علمی و فناورانه است .

حسینی ادامه داد: برنامه های اردویی گروهی و در کنار خانواده یک روزه و چند روزه، مسابقات فرهنگی، هنری و قرآنی، زیارت اولی ها، اردوی بنیاد علوی ، مسابقات ورزشی پیش بینی شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گلستان در خاتمه گفت: سیاست آموزش و پرورش جهت تربیت اقتصادی نوجوانان استفاده از آثار و دست ساخته های دانش آموزان استان است که به صورت بازارچه فروش و خریداری جوایز مسابقات مختلف خواهد بود. توصیه می کنیم سایر نهادها نیز از آثار دانش آموزان برای تامین هدایای خود استفاده کنند .

گفتنی است؛ سال گذشته 1089 پایگاه اوقات فراغت در ایام تابستان میزبان 82 هزار دانش آموز گلستانی بودند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار