افتتاح هم زمان ۲ هزار و ۱۰۰ پایگاه اوقات فراغت دانش آموزی خراسان رضوی

پایگاه های اوقات فراغت باعث کاهش آسیب های اجتماعی و پیشگیری از آن می شود

مشهد(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: 2 هزار و 100 پایگاه اوقات فراغت با فعالیت های متنوع هنری، ادبی، تربیت بدنی و مهارت آموزی در خراسان رضوی فعالیت می کنند.

کد مطلب: ۸۳۳۶۹۴
لینک کوتاه کپی شد
پایگاه های اوقات فراغت باعث کاهش آسیب های اجتماعی و پیشگیری از آن می شود

قاسم علی خدابنده در آیین افتتاح همزمان پایگاه های اوقات فراغت دانش آموزی خراسان رضوی گفت: مدرسه تعطیل می شود ولی تعلیم و تربیت تعطیل نمی شود به عنوان یک شعار همیشگی در آموزش و پرورش است. همه ما جدای از فعالیت های اجباری و شغلی زمان هایی داریم و فعالیت هایی در آن انجام می دهیم که به عنوان فعالیت غیر رسمی تلقی می شود.

وی ادامه داد: اگر تربیت غیر رسمی با برنامه ریزی دقیق همرا باشد چه بسا که تاثیر ان بر دانش اموز از تربیت رسمی بیشتر باشد چون همراه با علاقه و اختیاری است.

وی اظهار کرد: امسال شعار پایگاه های اوقات فراغت "هر دانش اموز یک مهارت" است و این شعار در راستای حمایت از کالای ایرانی می باشد، چون وقتی دانش اموز مهارتی را می آموزد و با سختی آن آشنا می شود بهتر و بیشتر ارزش استفاده از کالای ایرانی را درک می کند.
خدابنده گفت: 2 هزار و 100 پایگاه اوقات فراغت با فعالیت های متنوع هنری، ادبی، تربیت بدنی و مهارت آموزی در خراسان رضوی فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه پر کردن صحیح اوقات فراغت باعث می شود از این فرصت با ارزش و مهم استفاده کنیم، گفت: که اگر برای این اوقات درست برنامه ریزی نشود باعث می شود یا دانش اموز وقتش را به بطالت بگذراند یا با تشکیل گروه های همسالان و نبود نظارت ممکن است به اسیب های اجتماعی منجر شود.
خدابنده گفت: پایگاه های اوقات فراغت باعث کاهش اسیب های اجتماعی و پیشگیری از ان می شود همچنین به دانش آموزان کمک می کند برای ورد به جامعه مهارت های لازم را بیاموزند.
وی گفت: در سال های گذشته پایگاه های سیره منور رضوی داشتیم که امسال چهل پایگاه مختص سیره منور رضوی با همکاری آستان قدس داریم که هم مورد اقبال دانش اموزان و خانواده ها بوده است و هم به ارتقا فرهنگ رضوی و میزبانی کمک می کند.

در ابتدای این مراسم صفیه رکنی گفت: دوره دانش آموزی بهترین فرصت یادگیری است و ما باید از زمان های موجود بهترین استفاده را برای تربیت دانش آموزان و امادگی انها برای حضور در جامعه تلاش کنیم.
وی افزود: آموزش های اوقات فراغت به عنوان یک سری فعالیت های مکمل آموزشی دیده می شود.اموزش های رسمی کافی نیست و نیاز یه اموزش های مکمل است بنابراین اوقات فراغت برای ما مهم است و بر ارتقاء خلاقیت، ایجاد پویایی و بروز استعداد های نهفته دانش اموزان کمک می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار