دهه کرامت فرصتی برای ایجاد شادی در میان مردم

شیراز(پانا) - دبیر اجرایی ستاد دهه کرامت استان فارس از ایجاد کمیته های هشت گانه برای برگزاری مراسمات این دهه که از ولادت حضرت معصومه (س) تا میلاد امام رضا (ع) می باشد، خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۳۷۲۵
لینک کوتاه کپی شد
دهه کرامت فرصتی برای ایجاد شادی در میان مردم

حجت الاسلام حسین امیدی مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد فارس در جلسه کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد دهه کرامت استان فارس عنوان کرد: رسانه ها باید برای بیشتر شناخته شدن دهه کرامت بین مردم اخبار این دهه را به خوبی انعکاس دهند.

وی، مهمترین هدف از ایجاد این کمیته را پوشش خبری و آگاه سازی افکار عمومی دانست و افزود: اگر رسانه های جمعی همت کنند و به شکل مطلوب اطلاع رسانی ها انجام شود، حق مطلب ادا شده و شکوه و عظمت این دهه را در منظر دید مردم سراسر استان، کشور و حتی جهان، قرار خواهند داد.

وی با اشاره به شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) ادامه داد: در این دهه بیشتر نگاه ها به استان فارس و اولین و دومین حرم اهل بیت (ع) است، که باید با اجرای برنامه های فاخر مردم را برای شرکت در این گونه مراسمات جشن و شادی ترغیب کنیم.

حجت الاسلام امیدی افزود: باید مانند استان قم که با نزدیک شدن به این دهه مبارک شاهد آذین بندی کوچه ها و محلات هستیم، در استان فارس نیز باید با تشویق و ترغیب مردم، اجرای این برنامه ها را به دست آنها سپرد.

کمیته های هشت گانه تشکیل شده برای اجرای مراسمات این دهه شامل کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی، کمیته اصناف، کمیته هماهنگی تبلیغات در مراکز فرهنگی و مذهبی، کمیته بانوان و خانواده ، کمیته فرهنگی هنری، کمیته فضا سازی و تزئینات شهری، کمیته کودک و نوجوان و کمیته خدمات اجتماعی می باشد.

همچنین در دهه مبارک کرامت جشن های این دهه در بوستان های سراسر شهر و استان و همچنین در روز ولادت حضرت احمد بن موسی برنامه های ویژه ای در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار خواهد شد.

در این جلسه نیز خبرنگاران و مسئولان اجرایی به بحث و گفت و گو و ارائه پیشنهادات مختلف برای اجرای هر چه بهتر این مراسمات پرداختند.

میزبانی برگزاری جلسات کمیته های هشت گانه بر عهده دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد فارس است.

دهه کرامت مصادف با 1 ذی القعده ولادت حضرت معصومه (س) تا 11 ذی القعده ولادت امام رضا (ع) است، که از تاریخ 24 تیرماه الی 3 مرداد ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

خبرنگار: پوریا کشاورز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار