مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اعلام کرد:

رقابت بیش از 51 هزار داوطلب کنکور در 377 حوزه امتحانی آموزش و پرورش خوزستان

اهواز (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان از رقابت 51 هزار و 863 داوطلب کنکور سراسری در 22 حوزه اصلی و 355 حوزه فرعی آموزش و پرورش خوزستان خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۲۹۷۷
لینک کوتاه کپی شد
رقابت بیش از 51 هزار داوطلب کنکور در 377 حوزه امتحانی آموزش و پرورش خوزستان

محمد تقی زاده با تاکید بر این که کنکور سراسری یکی از رویدادهای مهم در بخش آموزش کشور است، اظهار کرد: کنکور سراسری هر ساله در نیمه اول تیر ماه برگزار می شود که امسال 72 هزار و 231 داوطلب در سراسر استان با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت و از این تعداد 51 هزار و 863 داوطلب در حوزه های امتحانی آموزش و پرورش با یکدیگر به رقابت می پردازند.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به برگزاری کنکور در 22 شهرستان استان خوزستان، افزود: آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبین گروههای آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح روز پنجشنبه هفتم تیر ماه و آزمون گروه آزمایشی هنر در بعداز ظهر همان روز برگزار خواهد شد. همچنین آزمون گروه تجربی صبح روز جمعه هشتم تیر و آزمون گروه زبان های خارجه نیز عصر جمعه برگزار می شود.

تقی زاده با اشاره به وضعیت حوزه های امتحانی کنکور در آموزش و پرورش خوزستان، یادآور شد:‌ 22 حوزه اصلی و 355 حوزه فرعی در 22 شهرستان پذیرای 51 هزار و 863 داوطلب کنکوری هستند. شهرستان اهواز با 46 حوزه امتحانی و شهرستان هندیجان با 5 حوزه امتحانی به ترتیب بیشترین و کمترین حوزه های امتحانی را به خود اختصاص داده اند.

وی در ادامه توضیح داد: کارت‌ شرکت در‌ آزمون‌ کلیه‌ داوطلبان‌ گروههای‌ آزمایشی‌ علوم‌ ریاضی‌ و فنی‌، علوم‌ تجربی‌، علوم انسانی‌، هنر و زبانهای خارجی‌ به همراه برگ راهنمای شرکت در آزمون از بعد از ظهر روز یکشنبه 3 خرداد ماه در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: همراه داشتن کارت شرکت در کنکور سراسری و هم چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار به هنگام حضور در جلسه آزمون سراسری برای تمامی داوطلبین الزامی است.

تقی زاده در پایان با بیان اینکه رشته های علوم تجربی و هنر به ترتیب بیشترین و کمترین تعداد متقاضیان شرکت در حوزه های امتحانی آموزش و پرورش را دارند،گفت: رشته آزمایشی علوم انسانی با 31 هزار و 931 داوطلب و رشته آزمایشی هنر با 2 هزار و 83 داوطلب، بیشترین و کمترین متقاضی شرکت در آزمون سراسری را خواهند داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار