مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل خبرداد:

برپایی 350 پایگاه اوقات فراغت دانش آموزی در استان اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: 350 پایگاه اوقات فراغت دانش آموزی با 12 هزار کلاس درس در این استان ایجاد شده است.

کد مطلب: ۸۳۲۴۶۶
لینک کوتاه کپی شد
برپایی 350 پایگاه اوقات فراغت دانش آموزی در استان اردبیل

احمد ناصری افزود: تابستان سال گذشته 75 هزار دانش آموز در برنامه های اوقات فراغت شرکت کردند که امسال پیش بینی می شود 90 هزار دانش آموز در این برنامه ها مشارکت داشته باشند .

وی بیان کرد: تبلیغات لازم برای ثبت نام دانش آموزان در برنامه های اوقات فراغت قبل از تعطیلی مدارس انجام شده و 165 برنامه عملیاتی در قالب طرح اوقات فراغت برای دانش آموزان اجرا خواهد شد .

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: محل هایی که پایگاه های اوقات فراغت در آن ایجاد شده شامل هنرستان ها ، مدارس ، دارالقرآن ها ، سالن های ورزشی ، کانون های فرهنگی و تربیتی و اردوگاه های دانش آموزی است .

ناصری با اشاره به آغاز برنامه های طرح اوقات فراغت از هفته دوم تیر ماه در استان گفت: ثبت نام برای شرکت در این برنامه ها در هفته اول تیرماه انجام می شود و میزان شهریه شرکت در این کلاس ها و برنامه بین 50 تا 200 هزار ریال می باشد .

وی اضافه کرد: سازمان بسیج سازندگی ، سپاه حضرت عباس (ع) ، تبلیغات اسلامی ، سازمان ورزش و جوانان ، حج و زیارت ، اوقاف و امور خیریه ، میراث فرهنگی و سازمان دانش آموزی در این برنامه ها مشارکت دارند .

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: نیروهای فعال در پایگاه های اوقات فراغت دانش آموزی جزو معلمان و فرهنگیان آموزش و پرورش می باشند و در صورت ارائه آموزش های تخصصی از نیروهای سایر دستگاه ها نیز استفاده می شود .

ناصری برنامه های تربیتی ، فرهنگی ، ورزشی و اردوهای زیارتی تفریحی را مهم ترین برنامه های پیش بینی شده برای اجرای طرح اوقات فراغت عنوان کرد و افزود: در صورت استقبال دانش آموزان کلاس های تقویتی دروس نیز در مدارس برگزار می شود .

وی برگزاری اردوهای طرح هجرت را یکی از مهم ترین برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان عنوان کرد و گفت: این برنامه با همکاری سازمان بسیج سازندگی اجرا می شود .

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: در قالب اردوی جهادی هجرت 160 مدرسه در استان توسط 2 هزار دانش آموز بهسازی ، مرمت و زیباسازی می شود .

ناصری گفت: در کنار کلاس های آموزشی و فرهنگی ، اردوهای تربیتی ، تفریحی و زیارتی نیز در اردوگاه های استان انجام و تعدادی از دانش آموزان با عنوان زیارت اولی ها به مشهد مقدس اعزام می شوند .

وی با اشاره به وجود سه اردوگاه تربیتی و فرهنگی در استان افزود: 52 هکتار فضای اردوگاهی نیز در مراحل عملیاتی است که به زودی به فضای اردوگاهی آموزش و پرورش استان اضافه خواهد شد .

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: سه اردوگاه مقدس اردبیلی ، فرزندان امام (ره) و اردوگاه لاهرود از جمله بزرگترین اردوگاه های دانش آموزی استان هستند که همه ساله دانش آموزان زیادی را از داخل و خارج استان پذیرش می کنند

ناصری همچنین از اجرای طرح سنجش آمادگی تحصیلی برای نوآموزان استان اردبیل با پذیرش 21 هزار و 500 نوآموز در سراسر استان اردبیل خبر داد .

وی در جریان آغاز طرح سنجش آمادگی تحصیلی دانش‌آموزان ورود به پایه ابتدایی و نوآموزان پیش‌ دبستانی در اردبیل اظهار کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در تابستان امسال 21 هزار و 500 نفر نوآموز و دانش‌آموز بدو ورود به پایه اول ابتدایی در این طرح شرکت کنند که دانش‌آموزان در کنار اولیای خود در مراحل مختلف این طرح حاضر خواهند شد .

مدیرکل آموزش و پرورش استان از تدارک 11 پایگاه اجرای طرح سنجش آمادگی تحصیلی در جای جای استان اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: 6 پایگاه ثابت در ناحیه یک و دو اردبیل و شهرستان‌های خلخال، پارس‌‌آباد، مشگین‌شهر و گرمی دایر شده و پنج پایگاه نیز به صورت ثابت و سیار در مناطق دیگر استان فعالیت خواهند کرد .

وی با بیان اینکه اجرای این طرح از امروز تا آخر شهریور ماه ادامه خواهد داشت، افزود: هدف از اجرای این طرح سنجش و ارزیابی وضعیت جسمی، روانی و هوشی و ذهنی دانش‌آموزان است تا بتوانیم با یک ارزیابی دقیق دانش‌آموزان مشکل‌دار را شناسایی و نسبت به راهنمایی و هدایت درست آنها اقدامات لازم را انجام دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار