مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل:

طرح مهارت‌آموزی در 55 مدرسه اردبیل اجرا می‌شود

اردبیل(پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: طرح مهارت‌آموزی در بیش از 55 مدرسه استان اردبیل و در قالب 270 مهارت استاندارد اجرایی و عملیاتی می‌شود.

کد مطلب: ۸۶۶۱۰۲
لینک کوتاه کپی شد
طرح مهارت‌آموزی در 55 مدرسه اردبیل اجرا می‌شود

احمد ناصری در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در اردبیل اظهار کرد : براساس مصوبه این ستاد ما در 9 محور فرهنگی، هنری، کتابخوانی، حوزه پژوهش، مهارت‌آموزی، اردوهای جهادی، زیارتی، برنامه‌های گسترده ورزشی و ... سعی کردیم تا در تابستان در خدمت دانش‌آموزان و نوجوانان باشیم .

وی خاطرنشان کرد: ما در اجرای این برنامه‌ها از ظرفیت دارالقرآن، سالن‌های ورزشی، کانون‌های فرهنگی و تربیتی، هنرستان‌ها و اردوگاه‌ها و مدارس استفاده کردیم تا دانش‌آموزان در هر 9 حوزه بتوانند ایام فراغت خود را به شایستگی سپری کنند .

مدیر کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: در این 9 محور یاد شده بیش از یک هزار و 57 برنامه‌ را با مشارکت 233 هزار نفر عملیاتی کردیم به طوری که 45 درصد دانش‌آموزان استان در این برنامه‌ها حضور داشته و از آن استقبال کرده‌اند .

ناصری به 20 سالن ورزشی نیمه تمام آموزش و پرورش استان اردبیل اشاره کرد و گفت: سه مورد از این سالن‌ها در نخستین روزهای مهرماه افتتاح شد و 8 سالن را نیز تا آخر امسال افتتاح خواهیم کرد .

وی بیان کرد: تمامی این سالن‌ها را تا شهریورماه سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسانیم تا دانش‌آموزان از این فضاهای ورزشی و آموزشی استفاده کنند .

مدیر کل آموزش و پرورش استان به برگزاری المپیاد ورزشی درون‌مدرسه‌ای در سال تحصیلی جدید اشاره کرد و افزود: در همه نواحی و مناطق استان این المپیاد آغاز شده و امیدواریم بیش از 61 درصد دانش‌آموزان شرکت کننده در این المپیاد حضور و رقابت دانش‌آموزان را شاهد باشیم .

ناصری ادامه داد: 10 درصد دانش‌آموزان دوره متوسطه در قالب طرح مهارت‌آموزی شرکت می‌کنند که این طرح در 55 مدرسه استان در قالب 270 مهارت استاندارد اجرایی و عملیاتی خواهد شد .
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان نیز در این جلسه اظهار کرد: ما در نیمه اول امسال و در قالب برنامه‌های 100، 200 و 300 ساعت مهارت‌آموزی سعی می‌کنیم تا برنامه‌های آموزشی خود را اجرایی و عملیاتی کنیم .

محمد پورقلی بیان کرد: در نیمه اول امسال 429 دوره آموزشی را در سطح استان با رویکرد غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان برگزار کردیم که در این دوره‌ها بیش از 2 هزار و 749 نفر حاضر شده و موفق به گذراندن این دوره‌ها شدند .

وی افزود: از این تعداد شرکت کننده اعم از دختر و پسر استقبال خوبی را داشتند به طوری که 28 درصد آموزش‌های مهارتی در کل استان به صورت مستمر و در طول سال برای جوانان و نوجوانان جویای کار عملیاتی می‌شود .

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بیان کرد: ما با همکاری آموزش و پرورش دوره مهارت‌آموزی 20 تا 60 ساعته را در مدارس برای دانش‌آموزان از هفته آینده اجرا می‌کنیم که 500 مهارت استاندارد در این زمینه تعریف کرده‌ایم .
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز در این جلسه گفت: با توجه به اینکه عمده مخاطبان ما جامعه کارگری است معاونت اجتماعی اداره کل تعاون، کارر و رفاه اجتماعی در بها دادن به حقوق کارگران 127 برنامه را برای جامعه کارگری در قالب 15 برنامه ملی اجرایی و عملیاتی می‌کنند .

قاسم رحیمی خاطرنشان کرد: بیش از 11 هزار نفر از جامعه کارگری در این برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت شرکت کردند که این برنامه‌ها در 9 محور به مخاطبان ارائه شده است .

وی به برگزاری رویدادهای مختلف ورزشی در بین جامعه کارگری اشاره کرد و افزود: ما در تابستان امسال میزبان مسابقات دومیدانی و کاراته کارگران کشور بودیم و در کنار آن سه جشنواره تفریحی را برای خانواده‌های کارگران برگزار کردیم .

مدیر کل صداوسیمای مرکز اردبیل نیز با اشاره به تنوع برنامه‌های اجرا شده برای جوانان و خانواده‌ها در فصل تابستان تصریح کرد: طرحی موفق است که در جوانان ما اثرگذاری بیشتری داشته باشد و به یقین ما باید براساس میل، نیاز و مصلحت جوانانمان برنامه‌ریزی‌های مناسبی را داشته باشیم .

علی ملااحمدی اضافه کرد: در این استان از پارک‌ها و مکان‌های عمومی باید بیشترین استفاده را در ایجاد نشاط و شادابی مردم انجام دهیم که انتظار می‌رود این برنامه‌ها در سطح گسترده و فراگیر در همه محلات و مناطق شهری اجرایی و عملیاتی شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار