راه یابی 7 تیم درس پژوهی از معلمان ابتدایی فارس به مرحله کشوری

شیراز (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس، از راه یابی هفت تیم درس پژوهی آموزش ابتدایی استان فارس در سال تحصیلی جاری به مرحله کشوری این جشنواره خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۰۹۴۷
لینک کوتاه کپی شد
راه یابی 7 تیم درس پژوهی از معلمان ابتدایی فارس به مرحله کشوری


علی عسکر جمشیدی ،درس پژوهی را یکی از شیوه های پژوهش عملی در کلاس درس عنوان کرد و گفت:در این رویکرد، معلمان با مشارکت هم و همکاری مدیران و معاونان در چارچوب کار گروهی و با بهره گیری از روش های پژوهشی، به شناسایی مسائلی که برای آنها در کلاس درس پیش می آید می پردازند .

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس افزود: در این پژوهش علمی ، همکاران ما در مقطع ابتدایی ،با هم اندیشی ، همدلی و همکاری ،به دنبال راه های بهتر و سودمند­تری برای تدریس و مدیریت کلاس و یادگیری بهتر و بیشتردانش آموزان و پرورش توان اندیشه ورزی آنان می باشند.

جمشیدی با بیان اینکه " این طرح در سطوح آموزشگاه ، منطقه ، استان و کشور اجرا می شود" افزود: در سال تحصیلی جاری ، حدود 1500 تیم درس پژوهی در سطح آموزشگاه شرکت کردند که از این تعداد و براساس سهمیه مشخص شده 8 گروه از نواحی چهارگانه شیراز،6 گروه از شهرستانها و 3 گروه نیز از مناطق و در مجموع 271 گروه موفق شدند به مرحله استانی راه یابند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس، گفت: بر اساس ارزیابی انجام شده و با توجه به سهمیه اعلام شده از دبیرخانه کشوری این طرح برای استان فارس، 7 گروه ،شامل؛ سه گروه از ناحیه یک آموزش و پرورش شیراز و همنچنین یک گروه نیز از هر کدام از ادارات آموزش و پرورش ناحیه چهارشیراز، سده، کوار و بیضا ،برای حضور در مرحله کشوری معرفی شدند.

وی با اشاره به صدور تشویقی استانی برای تمامی گروههای راه یافته به مرحله استانی طرح درس پژوهی ،افزود: در این ارزیابی ، گروههایی که امتیاز بالاتر از 70 کسب نموده اند، رتبه دوم استان و گروههای با امتیاز بالاتر از 60 نیز رتبه سوم استانی را به خود اختصاص دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار