اولین جشنواره ی درس پژوهی با عنوان فرهنگ قدرشناسی و قدردانی در ارومیه برگزار شد

ارومیه (پانا)- اولین جشنواره ی درس پژوهی با عنوان فرهنگ قدرشناسی و قدر دانی دبستان دارا آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه با حضور معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی ، رئیس اداره مشارکت های مردمی و مدارس غیرانتفاعی آذربایجان غربی در سالن سازمان دانش آموزی استان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۱۷۲۹۴
لینک کوتاه کپی شد
اولین جشنواره ی درس پژوهی با عنوان فرهنگ قدرشناسی و قدردانی در ارومیه برگزار شد

در این مراسم رزم آرا معاون آموزش ابتدایی ادره کل آموزش و پرورش استان درس پژوهی را یک واژه مهم اموزشی دانست گفت: درس پژوهی یک فرصت مناسب برای یادگیری بیشتر و بهتر دانش آموزان در جهت هم افزایی مهارت های زندگی بشمار می آید که علاوه بر آموزش های داخل کلاس از تجربیات و مهارت های بیرون هم بهرمند می شودند.

رزم آرا نسب به سه مشکل اساسی که نظام آموزشی دارد گفت: نظام آموزشی باید بیشتر به فهم ، درک و حافظه دانش آموزان بپردازد تا دانش بتوانند به راحتی استدلال فکری خود را بهبود بخشند به سوی استدلال محوری بروند.

معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش آذربایجان غربی نسبت به تعلیم و تربیت دانش آموزان گفت: باید به زاویه دیگری به تعلیم تربیت نگاه کنیم تا بتوانیم نه تنها در کلاس درس بلکه با ایجاد تنوع در دانش آموزان بتوانیم تعلیم تربیت را در محیط بیرونی هم به دانش آموزان یاد بدهیم.

وی افزود: باید تربیت طوری باشد که دانش آموزان بتوانند مسئله های زندگی ، قالب محوری ، فهم زندگی کردن ، ارتباط با دیگران را به خوبی درک کرده و در زندگی خود به کار ببرند.

رزم آرا گفت: باید جنون فکری را در درس های علمی از دانش آموزان دور کنیم تا دانش آموز بتواند برنامه درج شده ، اجرا شده و کسب شده زندگی خود را که یک رابطه کاملا منطقی باید بر آن حاکم باشد ایفا کنند.

وی گفت: در اموزش دانش آموزان باید دقیق باشیم تا دانش آموز بتواند بعد از فارغ التحصیلی در هرنکته ای در هر زمانی آموزش های ما در آن اثر گذاشته و خودش را در جامعه نشان دهد.

در ادامه مراسم سنایی رئیس مشارکت های مردمی و مدارس غیرانتفاعی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: امروزه امر مشارکت در تعلیم و تربیت موضوعی ضروری و مهم می باشد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد اجتماعی با تمام آحاد ، نهاد ها و دستگاه های دولتی در ارتباط است و همه ی این نهاد ها و دستگاه ها باید دست به دست هم بدهند تا در امر مشارکت به کمک تعلیم و تربیت بپردازند.

سنایی افزود: باید اولیا و دانش آموزان در مدارس بتوانند زمینه حضور را در مدارس بیشتر کنند تا در امر پیشرفت تعلیم و تربیت زمینه خوبی را در مدراس ایجاد کنیم.

رئیس مشارکت های مردمی افزود: سند بنیاد تحول که سند بالادستی می باشد، به کیفیت آموزش در مدارس تاکید می کند و برای بالابردن کیفیت آموزش در مدارس باید مشارکت های مردم به درجه بالایی برسد

وی گفت: یکی از شیوه های مهم مشارکت تاسیس و توسعه مدارس غیر دولتی می باشد که امروزه مدارس غیردولتی در کنار مدارس دولتی توانسه است انگیزه آینده نگری را در دانش آموزان ایجاد کند.

سنایی افزود: با مشارکت شما اولیا و همکاران غریب بر 450 مدرسه غیردولتی با حضور 42 هزار دانش آموز تحت پوشش در سطح استان ایجاد شده است و امیدواریم با مشارکت ها ی بالای شما اولیای گرامی و همکاران بتوانیم در سال های آینده این تحت پوش را در مدارس غیردولتی افزایش بدهیم.

وی در آخر از تمامی عواملی که این همایش را برای ارتقای سطح دانش آموزان و توسعه مهازت های زندگی دانش آموزان در جامعه را فراهم نموده اند تشکر و قدر دانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار