استاندار خوزستان در نشست شورای اجتماعی استان :

مسائل اجتماعی عموما راه حل های اجتماعی دارد و نمی‌توان آنها را با راهکارهای امنیتی و انتظامی حل کرد

هدف اصلی و اولویت اول شورای اجتماعی استان ارتقای شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی خوزستان است

اهواز (پانا) - غلامرضا شریعتی عصر دیروز در نشست شورای اجتماعی استان با تاکید بر همکاری همه دستگاه های اجرایی با دفاتر تسهیل گری و توسعه محلی گفت: مسائل اجتماعی عموما راه حل های اجتماعی دارد و نمی‌توان آنها را با راهکارهای امنیتی و انتظامی حل کرد که نتیجه پایدار و موثر عاید نمی شود.

کد مطلب: ۸۳۰۱۷۳
لینک کوتاه کپی شد
مسائل اجتماعی عموما راه حل های اجتماعی دارد و نمی‌توان آنها را با راهکارهای امنیتی و انتظامی حل کرد

غلامرضا شریعتی افزود: هدف اصلی و اولویت اول شورای اجتماعی استان ارتقای شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی خوزستان است و باید در برنامه ریزی ها و هدف گذاری ها بنحوی عمل کنیم که شاخص های فرهنگی اجتماعی ارتقا پیدا کند.

وی تصریح کرد: همانگونه که بیان شد موارد تیراندازی در مراسم های ازدواج و عزاداری حدود ۷۰ درصد کاهش یافته است و این نشان دهنده این است که راه حل های اجتماعی یک ظرفیت مهم بوده و برای این موضوع در چند سال اخیر یک برنامه پایه‌ای اجرا شده است.

شریعتی یادآور شد: باید تلاش کنیم در سایر حوزه های فرهنگی و اجتماعی شاخص ها را کمی نماییم که ملموس و قابل اندازه گیری و سنجش باشد و بنحوی عمل کنیم که شاخص ها رشد یابد.

استاندار خوزستان اظهار کرد: دستگاه های اجرایی استان بایست در زمینه خدماتی که به مناطق کم برخوردار ارائه می‌دهند مورد ارزیابی قرار گیرند که این کار توسط معاونت سیاسی اجتماعی و اداره کل اجتماعی استانداری در دستور کار قرار گیرد و یکی از آیتم های ارزیابی عملکرد دستگاه ها میزان خدماتی خواهد بود که در مناطق حاشیه نشین انجام میشود.

وی با اشاره به سفر اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و معاون توسعه اموراجتماعی و عمومی این سازمان به خوزستان توضیح داد: قبل از ماه رمضان همراه با دکتر نوبخت و دکتر نمکی از این مناطق بازدیدی داشتیم و پیش از آن هم جلسه ای در وزارت کشور تشکیل شد و من و آقای دهقان (معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان) و برخی از مسئولان امنیتی استان حضور داشتند و پیرامون این مسائل صحبت شد و برای بهبود شاخص ها و پشتیبانی های لازم تصمیماتی گرفته شد و پس از آن هم طی بازدیدی وضعیت این مناطق از نزدیک مشاهده شد.

خوزستان ادامه داد: همچنین توافق های کلی در خصوص میزان اعتبارات در زمینه های مختلف انجام شد و در طول یک ماه اخیر موضوعات مختلف در حوزه های معاونت سیاسی و اجتماعی، معاونت عمرانی و معاونت امنیتی و انتظامی تقسیم بندی و به تهران ارسال شده و قرار بر این است که دکتر نمکی (معاون توسعه اموراجتماعی و عمومی سازمان برنامه و بودجه کشور) دوباره به استان سفر کند و برای توانمندسازی مناطق حاشیه نشین تصمیمات لازم گرفته شود و مطابق با آن هزینه شود.

شریعتی عنوان کرد: دستگاه‌های متولی هم آنچه لازم می‌دانند در حوزه‌های مختلف به معاونت های سیاسی اجتماعی، عمرانی و امنیتی ارائه دهند تا امسال بتوانیم یک تحول و تغییر قابل توجهی در رویکرد نسبت به توانمندسازی مناطق حاشیه نشین در دستور کار خود قرار دهیم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در سال گذشته در این بخش ۱۵ میلیارد تومان تزریق شد و کارهای خوبی شد اما نیاز به حمایت و سرمایه گذاری بیش از این است که امیدواریم با توافقاتی که با سازمان برنامه داشتیم بتوانیم در سال ۹۷ این تغییر و تحولات را در کل استان و با محوریت اهواز انجام دهیم.

شریعتی در پایان خاطرنشان کرد: رویکرد استانداری جهت توانمندسازی مناطق حاشیه نشین "نه برای مردم" و "نه بر مردم" است بلکه رویکرد "با مردم" است و از همین رو ما باید حتماً همراه با مردم کارها را انجام دهیم و مشارکت مردم ضامن پایداری و رشد متوازن در مناطق خواهد بود و عدم همراهی و مشارکت و اقناع سازی آنها برای مشارکت ما را به سر منزل مقصود رهنمون نمی سازد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار