استاندار خوزستان درنشست هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان کشور اعلام کرد

اختصاص ۸ هزار میلیارد ریال از سرمایه گذاری توسعه مخازن نفتی به مسائل اجتماعی خوزستان

ساخت دانشگاه جامع فرهنگیان در خوزستان اجرایی می‌شود

اهواز (پانا) - استاندار خوزستان از اختصاص ۴ درصد سرمایه گذاری توسعه مخازن نفتی جهت توسعه مسائل اجتماعی از جمله ساخت، توسعه و تجهیز مراکز دانشگاهی و اجرایی شدن روند ساخت دانشگاه جامع فرهنگیان در خوزستان خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۰۱۶۲
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص ۸ هزار میلیارد ریال از سرمایه گذاری توسعه مخازن نفتی به مسائل اجتماعی خوزستان

غلامرضا شریعتی در جلسه هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان کشور با تاکید بر توسعه و تجهیز مراکز دانشگاهی گفت: دانشگاه فرهنگیان دارای جایگاه مهمی در نظام تعلیم و تربیت کشور است. تقویت و توسعه این دانشگاه از اولویت های دولت در خوزستان است.

شریعتی افزود: بر اساس مصوبه صندوق توسعه ملی، وزارت نفت مبلغ ۸ هزار میلیارد ریال را در سال های ۹۷ و ۹۸ به استان خوزستان پرداخت می کند که بخشی از آن با تصویب شورای برنامه ریزی استان برای ساخت دانشگاه جامع فرهنگیان هزینه خواهد شد.

وی با اشاره به نقش دانشگاه جامع فرهنگیان در برطرف ساختن مشکلات آموزش و پرورش، اظهار کرد: افزایش جمعیت دانش آموزی و بازنشستگان آموزش و پرورش از جمله مهم ترین چالش های پیش روی مجموعه تعلیم و تربیت استان است که با استفاده از ظرفیت دانشگاه جامع فرهنگیان و تربیت نیروهای انسانی آموزش دیده قابل حل است.

شریعتی در ادامه گفت: راه اندازی دانشگاه جامع فرهنگیان فرصت مناسبی برای تبدیل خوزستان به قطب فرهنگی کشور است. برای رسیدن به این مهم از همه ظرفیت های نرم افزاری و سخت افزاری استان بهره خواهیم برد.

استاندار خوزستان در پایان با بیان اینکه راهبرد کوتاه مدت استان در خصوص دانشگاه فرهنگیان تقویت پردیس های فعال است، توضیح داد: مشکلات دانشجو معلمان پردیس فاطمه زهرا (س) با همکاری دانشگاه شهید چمران و اختصاص ۲ خوابگاه در مرکز شهر به آن ها برطرف خواهد شد. با همکاری سایر نهادها و دستگاه های ذی ربط به دنبال ارتقای شاخص های کیفی پردیس های دانشگاه فرهنگیان در خوزستان هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار