انتصاب سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان

تهران (پانا) - با صدور حکمی از سوی رئیس دانشگاه فرهنگیان، سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت این دانشگاه منصوب شد.

کد مطلب: ۸۲۶۳۸۱
لینک کوتاه کپی شد
انتصاب سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، در مراسمی با حضور رئیس دانشگاه، معاونان، مدیران‌کل و جمعی از همکاران در سالن اجتماعات شهیدچمران سازمان مرکزی، رضا کچوئیان به عنوان سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان منصوب شد.

در این مراسم خاکی سرپرست پیشین این معاونت، بر اهمیت فعالیت حوزه معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت تاکید کرد و گفت: «انجام بررسی‌های توام با هدف و برنامه منجر به ارائه گزارش ضعف‌ها و تلاش در راستای برطرف شدن موانع خواهد بود. در این صورت دانشگاه می‌تواند با داشتن سیر طبیعی و خوب، نسبت به گذشته جهش بیشتری داشته باشد.»

او ادامه داد: «دانشگاه فرهنگیان سرلوحه دیگر دانشگاه‌ها است. حرکت خوب دانشگاه فرهنگیان به واسطه نیروهای توانمند، ارزشمند و کیفی دانشگاه بوده است.»

در ادامه کچوئیان، اساسی‌ترین دغدغه بخش‌های مختلف دانشگاه به ویژه معاونت نوپای نظارت را ایجاد، استقرار، توسعه و همسرایی کیفیت دانست و گفت: «این خواسته اراده و اهتمام بیش از پیش می‌طلبد. بخشی از این مسیر طی شده و بخش دیگر مستلزم اصلاح با نگاه، نگرش و منش سازمانی جدید است.»

کچوئیان، از تلاش مستمر برای توسعه گفتمان کیفیت و پایش مستمر شاخص‌ها و نشانگرهای آن سخن گفت و توضیح داد: «فعال‌سازی شورای تخصصی نظارت و تشکیل کارگروه‌های مرتبط با آن از اهم برنامه‌ها و مترتب بر برنامه‌ها، اقدامات و فعالیت‌های همسو با آن به شمار می‌رود. امیدواریم با استناد بر نقشه جامع علمی کشور، سند تحول بنیادین و سند راهبردی دانشگاه فرهنگیان، نظام‌نامه‌های مرتبط با معاونت به عنوان مجموعه اسناد فرادستی، همچنین الگوها و مدل‌های نظارت و ارزیابی قابل دفاع در محافل علمی و آکادمیک، شاهد پیشرفت و ارتقای کیفی اهداف معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان باشیم.»

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، واگذاری برخی برنامه‌ها، اقدامات و فعالیت‌های این معاونت به سایر بخش‌های دانشگاه را گامی مهم برای موفقیت معاونت در اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های جدایی‌ناپذیر و غیرقابل تفکیک دانست و بر ضرورت توجه و بهره‌مندی از خرد جمعی صف و ستاد دانشگاه و دو وزارت آموزش و پرورش و علوم و تحقیقات و فن‌آوری تاکید کرد.

او گفت: «رهنمودهای مستمر ریاست دانشگاه فرهنگیان، هیئت رئیسه و اعضای هیئت امنای دانشگاه به عنوان بدیهی‌ترین استراتژی و راهبرد، فراروی معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه خودنمایی می‌کند.»

کچوئیان تسلط به زبان و ادبیات فارسی، هنر و زیبایی شناسی، تعامل با مراجعان، مخاطبان و ذینفعان را از جمله شاخصه‌های اصلی فرد نظارتی برشمرد و گفت: «فرد نظارتی باید عالم و کارشناس حوزه کاری خود بوده و کاملا شفاف و صادقانه اشتباهات و نقایص افراد، پردیس‌ها و مراکز را با کاربرد زیباترین و پسندیده‌ترین واژه‌ها بیان کند. فرد نظارتی را با رفتار درست و شایسته‌اش دوست دارند و این دوست داشتن با به همراه داشتن فرمندی و کاریزمایی برای شخص نظارتی، سرمایه‌ای جاودان را نیز برای وی خلق خواهد کرد.»

او افزود: «فعالیت افراد با چنین ویژگی‌های شخصیتی در حوزه معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت، کشف، رفع و بهبود امور در پردیس‌ها و مراکز آموزشی را با به کارگیری خردمندانه‌ترین شیوه‌ها به همراه دارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار