معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش آذربایجان غربی:

آموزش پدافند غیر عامل به فرهنگیان و دانش آموزان رسالت آموزش و پرورش است

ارومیه(پانا)- معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه پدافند غیر عامل باید در تمام حوزه های زندگی آموزش داده شود؛ اظهار کرد: همکاری در راستای آموزش پدافند غیر عامل به فرهنگیان و دانش آموزان و خانواده ها رسالت آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۸۲۹۹۶۰
لینک کوتاه کپی شد
آموزش پدافند غیر عامل به فرهنگیان و دانش آموزان رسالت آموزش و پرورش است

«بهرام صمدی» با اشاره به لزوم آشنایی عموم مردم با پدافند غیرعامل گفت: آموزش و پرورش همواره در راستای فرهنگ سازی و آموزش پدافند غیرعامل پیشرو بوده است.

معاون توسعه دیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان افزود: برگزاری دوره های آموزشی درس آمادگی دفاعی برای مدرسان این درس در دستور کار قرار دارد.

«نادر کاظمی» معاون مدیر کل پدافند غیر عامل استان آذربایجان غربی نیز با بیان اینکه گستره موضوعات پدافند غیر عامل بسیار گسترده است و امروزه مورد توجه کشورهای توسعه یافته است؛ بیان کرد: برای آموزش و نهادینه سازی فرهنگ پدافند غیر عامل آماده همکاری تنگاتنگ با آموزش و پرورش هستیم.

وی ادامه داد: پدافند غیرعامل شامل اقدامات پیشگیرانه، کاهش آسیب پذیری در حد صفر برای زیرساخت‌های اساسی و حفظ سرمایه ملی کشور و نیروی انسانی است که با برنامه ریزی های اداره کل پدافند غیرعامل کشور و همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی در شهرستانها و استانها انجام خواهد گرفت تا در میان مردم نیز همه گیر شود.

معاون مدیرکل پدافند غیرعامل استان تأکید کرد: با توجه به ساختار سازمانی پدافند غیرعامل شورای پدافند در استان با ریاست مقام عالی استان تشکیل شده و شامل دو قرارگاه سایبری و زیستی است.

کاظمی افزود: در همین راستا ۱۲کارگروه شامل کارگروه‌های آب، بهداشت و سلامت بیولوژیک، سازماندهی مشارکت مردمی، خدمات و پشتیبانی شهری، فناوری اطلاعات سایبری، امداد و نجات و انرژی تشکیل شده که مدیران دستگاه‌های اجرایی بر اساس شرح وظایف و ابلاغیه صادر شده از سوی مدیر کل استان برای آنها تصمیمات لازم را اتخاذ کرده و موضوعات مورد بحث را به کارگروه پدافند غیرعامل منعکس می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار