معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیر عامل کشور:

حفظ جان انسان ها و کاهش تلفات مهم ترین هدف پدافند غیر عامل است

زنجان (پانا) - معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیر عامل کشور، با بیان اینکه حفظ جان انسان ها به عنوان اصلی ترین سرمایه کشور و کاهش تلفات، مهم ترین هدف پدافند غیر عامل است، گفت: کاهش آسیب پذیری، پایدارسازی در برابر تهدیدات و حفظ و تداوم کارکرد زیرساخت ها، از اهداف دیگر پدافند غیر عامل در کشور است.

کد مطلب: ۷۰۵۹۴۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان، غلامعلی حیدری در جلسه شورای پدافند غیر عامل استان، با بیان اینکه دفاع عامل و غیر عامل، مانند دو بال یک پرنده بوده و بسیار مهم هستند، اظهار کرد: دفاع عامل، بر عهده نیروهای مسلح است که در عرصههای مختلف از جمله دوران دفاع مقدس، خوش درخشیده اند و دفاع غیر عامل هم یک اقدام بازدارنده و مقابله کننده است.
وی ادامه داد: به عنوان مثال هنگامی که از موشک های تولید داخل در رسانه ها رونمایی می شود، دشمن با مشاهده نیرو و قدرت دفاعی کشور، در برنامه های خود تجدید نظر می کند. لذا اگر هر کدام از دفاع عامل و غیر عامل، دچار مشکل شود، بخشی از جامعه و کشور با آسیب هایی مواجه می گردد.
این مقام مسئول با بیان اینکه پدافند غیر عامل، مختص امروز نیست و در ذات معماری ایرانیان در گذشته نیز وجود داشته است، عنوان کرد: اگر قلعه ها و بافت های قدیمی و گذشته شهرها بررسی شوند، مشاهده می شود که کوچه ها به صورت پیچ در پیچ و مسقف ساخته می شدند تا در صورت حمله دشمن، بتوانند با این حمله، مقابله کرده و به عبارت دیگر اقدام غیر مسلحانه انجام دهند.
حیدری خاطر نشان کرد: پدافند غیر عامل، مختص زمان جنگ نبوده و در همه حال، مورد نیاز کشور است؛ به طوری که در فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری نیز به این موضوع، تاکید فراوانی شده است.
معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیر عامل کشور، شناسایی تهدیدات، ارزیابی ریسک ها و غربالگری آسیب ها را از وظایف پدافند غیر عامل برشمرد و گفت: با توجه به اینکه تخریب، زمانی افزایش پیدا می کند که تهدید بر روی آسیب، سوار شود، لذا تهدیدات باید سریع تر شناسایی شوند تا بتوان اقدامات مقابله ای لازم را برای آن انجام داد.
این مقام مسئول با بیان اینکه با پیشرفت علم و تکنولوژی، تهدیدات نیز پیچیده شده و نوع جنگ ها متفاوت تر از گذشته است، یادآور شد: کشور در معرض انواع تهدیدات شامل تهدیدات سخت نظامی، تهدیدات فناوری پایه همانند خطرات زیستی و شیمیایی و تهدیدات مردم محور مثل اقتصادی، جنگ نرم و جنگ روانی قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه هم اکنون، مهم ترین تهدید جمهوری اسلامی، تهدید اقتصادی است، ادامه داد: نسخه شفابخش این تهدید، اجرای کامل اقتصاد مقاومتی است؛ به طوری که اگر از تولیدات ملی استفاده شده و در واقع، کشور بر روی پای خود بایستد، تهدیدات دشمنان را میتوان خنثی کرد.
معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به اینکه پدافند مردم محور، یعنی دشمنان با استفاده از ابزار رسانه و شبکه های اجتماعی، نارضایتی ها را به سطح جامعه کشیده و بین مردم و حاکمیت، شکاف ایجاد می کنند، ابراز کرد: در کنار این تهدیدات، آسیب های داخلی نیز وجود دارد که باید به موقع، شناسایی شوند تا تهدید دشمن نتواند بر روی آسیب ها سوار شود که راه مقابله با این نوع آسیب ها، کار و تلاش فراوان در جهت رفع مشکلات و ایجاد رضایتمندی در مردم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار