مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلامشهر تاکید کرد:

ضرورت توجه ویژه به پدافند غیر عامل در بحث امنیت غذایی و پایداری تولید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلامشهر با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به پدافند غیر عامل در بحث امنیت غذایی و پایداری تولید تصریح کرد: تأمین امنیت غذایی و صیانت از اقتصاد کشاورزی یکی از مهم ترین اولویت های این مدیریت است.

کد مطلب: ۶۸۳۰۸۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهرستانهای تهران ،محمد رضا امیری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درخصوص فرهنگ و مدیریت جهادی گفت: باید با برنامه ریزی مدون برای کشاورزان و بهره برداران، ساز و کار پدافند غیر عامل در این بخش را به دلیل نقش بسیار مهم در امنیت غذایی، استقلال، خودکفایی و اقتصاد مقاومتی به طور جدی پیگیری و اجرا کنیم .
وی در ادامه با بیان اینکه شهرستان اسلامشهر با دارا بودن 13000 هکتار زمین کشاورزی از جایگاه ویژه و ممتاز در تولید استان تهران برخوردار است افزود: جهاد کشاورزی اسلامشهر در این راستا همواره با اطلاع رسانی به صورت پیامک و بازدید های کارشناسان متخصص از واحدهای تولیدی و توصیه های کارشناسانه در خصوص شناسایی و کنترل عوامل خسارتزای گیاهی و دامی و انجام پروژه های پیشگیرانه، راه اندازی شبکه های مراقبت و گشت های کشیک در ایام تعطیل، نظارت بر خرید تضمینی محصولات اساسی گندم و جو و همچنین توزیع اقلام مورد نیاز مربوطه در ایام نوروز و سایر مناسبت ها در تنظیم قیمت بازار، تولید محصول سالم، افزایش کیفیت محصول، تامین و صیانت از امنیت غذایی تلاش نموده است .
امیری تصریح کرد: در بخش آب به عنوان تهدید جدی با اجرای روش های نوین آبیاری مصرف آب را بهینه و به عنوان یکی از محورهای اصلی سیاست کشاورزی مورد پیگیری و اجراست. یکی از مهم‌ترین اصول حفظ امنیت در این بخش، علاوه بر تأمین موادغذایی، اطمینان از کیفیت و بهداشتی بودن آن است که نقش سازمان‌های مرتبط در این حوزه بسیار چشمگیر است .
وی ادامه داد: سیستم نظارت بر مواد غذایی از مزرعه تا سفره بسیار گسترده و وسیع است و به‌دلیل گستردگی و وسعتی که این زنجیره از تولید تا مصرف دارد، بسیار مورد مخاطره و تهدید است. از این رو، ضرورت دارد در سال اقتصاد مقاومتی،تولید و اشتغال در کنار اصلاح رویه های علمی و بهبود کیفیت تولیدات داخلی، فرهنگ ارجح‌ دانستن محصولات داخلی از نمونه های مشابه خارجی را که بعضا به صورت قاچاق وارد کشور می شود، نهادینه کنیم .

/خبرنگار : ریحانه فتحی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار