معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری یزد:

فرآیند اخذ مجوز فعالیت واحدهای صنفی در یزد تسهیل شود

یزد (پانا) - معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان یزد با اشاره به نقش مشکلات اخذ مجوز واحدهای صنفی در بروز واحدهای صنفی غیرمجاز، خواستار تسهیل فرآیند اخذ مجوز فعالیت واحدهای صنفی در این استان شد.

کد مطلب: ۸۲۸۹۰۳
لینک کوتاه کپی شد
فرآیند اخذ مجوز فعالیت واحدهای صنفی در یزد تسهیل شود

محمدحسین رحیمی‌زاده در دیدار مسئول بسیج اصناف استان یزد با اشاره به نقش اصناف در امر پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی در جامعه، گفت: بدون شک اصناف مختلف به‌واسطه تأثیرگذاری خاص خود بر واحدهای صنفی زیرمجموعه می‌توانند در موضوع پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی مؤثر واقع شوند.

وی افزود: قانون‌گذار و مسئولین اجرایی کشور درزمینهٔ مقابله با آسیب‌های اجتماعی بر موضوع برون‌سپاری فعالیت‌ها تأکیددارند و در همین راستا تأکید شده است که باید از ظرفیت بخش‌های مختلف غیردولتی و سازمان‌های مردم‌نهاد استفاده شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد در ادامه تأکید کرد: درزمینهٔ مقابله با آسیب‌های اجتماعی و جرم باید به موضوع مهم فرهنگ‌سازی و کار تبلیغی بیش‌ازپیش توجه کرد؛ چرا با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی دقیق می‌توان در بسیاری از زمینه‌ها همچون پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی مؤثر واقع شد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به‌ضرورت تسهیل کردن فرآیند اخذ مجوز واحدهای صنفی در استان یزد، تصریح کرد: بدون شک تسهیل فرآیند اخذ مجوز واحدهای صنفی از بسیاری از جرم و آسیب‌های اجتماعی ناشی از فعالیت بدون مجوز این واحدها جلوگیری خواهد کرد.

رحیمی زاده با اشاره به نقش مؤثر فضای مجازی در تشدید آسیب‌های اجتماعی در جامعه، گفت: امروزه فضای مجازی افسارگسیخته در بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی نظیر طلاق و دعاوی خانوادگی نقش مؤثری دارد که در این زمینه باید هوشیارانه‌تر از گذشته اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار قرارداد.

معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان یزد در پایان اظهار داشت: درزمینهٔ پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی باید از ظرفیت تمام نهادهای دولتی، غیردولتی و سازمان‌های مردم‌نهاد استفاده کرد که اصناف مختلف نیز یکی از این نهادها هستند و می‌توانند با فعالیت‌های خود از بروز جرم و آسیب‌های اجتماعی در واحدهای زیرمجموعه خود جلوگیری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار