دوره آموزشی مهارتی مدیران و مربیان مجری طرح ملی دادرس استان اردبیل برگزارشد

خبرگزاری پانا: دوره آموزشی مهارتی مدیران و مربیان طرح ملی دادرس در مركز آموزش علمی و كاربردی جمعیت هلال احمر استان اردبیل با شركت بیش از یكصد نفر برگزار شد.

کد مطلب: ۸۲۶۰۹
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرگزاری پانا در این دوره مباحثی هم چون بحث علمی امداد، اصول مدیریت بحران، پدافند غیر عامل، آموزش های امدادی در مدارس و مخاطرات عدم آگاهی افراد اجتماع از اصول امداد و كمك های اولیه در مواقع بحران مورد بحث و بررسی قرار گرفت و شركت كنندگان در سرفصل هایی از قبیل پناه گیری و تخلیه اضطراری، ارزیابی و كنترل علائم حیاتی، شناخت نقاط امن، حمل مصدوم، كمك های اولیه (پانسمان، بانداژ، آتل بندی)، اطفای حریق و برپایی چادرهای امدادی آموزش های لازم را دریافت نمودند.
در این دوره، از مدارس راهنمایی اردبیل دو نفر شامل مدیر به عنوان فرمانده بحران و یك نفر به عنوان مربی برای سپری كردن دوره آموزشی مقدماتی و تكمیلی40 ساعته حضور داشتند.
گفتنی است: هدف عمده طرح ملی سلامت محور "دادرس" تربیت و سازماندهی دانش آموزان آماده در روزهای سخت به منظور مدیریت بحران های ناشی از سوانح و حوادث در مدارس خصوصاً مناطق خطر پذیر و دارای بافت های فرسوده مبتنی بر تشکیل ،توسعه وتقویت تیم های دانش آموزی در مدارس دوره راهنمایی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار