‌مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل:

آموزش دانش‌آموزان برای پیشگیری از حوادث ضروری است

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل گفت آموزش دانش‌آموزان برای پیشگیری از حوادث یک ضرورت است.

کد مطلب: ۱۳۴۱۲۰۱
لینک کوتاه کپی شد
آموزش دانش‌آموزان برای پیشگیری از حوادث ضروری است

کلام اله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل در دیدار با مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان ضمن استقبال از آموزش دانش آموزان توسط مربیان این جمعیت اظهار کرد: همه نهادها و دستگاه ها در امر فرهنگ‌سازی بایستی در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کنند و در این امر مهم در کنار این نهاد بزرگ آموزشی و تربیتی باشند.

وی افزود: برنامه‌های اجرا شده در آموزش و پرورش باید همراه با فرهنگ‌سازی و نمود عینی و عملی توام باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه مدارس خاص و برخوردار با توجه به ظرفیت های موجود در آموزش جمعیت هلال احمر مورد توجه ویژه قرار گیرند، گفت: کارشناسان آموزش و پرورش و جمعیت هلال احمر تفاهم نامه بومی را در راستای تفاهم نامه وزارتی تدوین کنند.

به گفته صفری با احتساب 2500 آموزشگاه در سطح استان می توان 1500 گروه دادرس را در کل مدارس ایجاد کرد.

حمید قویدل، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان هم با بیان اینکه 3 گروه کودک، بانوان و سالمندان جزو افرادی هستند که در حوادث بیشترین صدمه را می بینند، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم دانش آموزان را برای مقابله با حوادث مترقبه و غیرمترقبه آموزش دهیم بدون شک این تجربیات به خانواده ها نیز انتقال پیدا می کند.

وی افزود: جمعیت هلال احمر در نظر دارد با توجه به تفاهم نامه وزارتی 2 گروه فرهنگیان و دانش آموزان را تحت آموزش قرار دهد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان با تاکید بر اینکه باید یاد بگیریم چگونه با حوادث مواجه شویم، بیان کرد: در نظر داریم تیم های 14 نفره دادرس، پشتیبانی و مربی را در مدارس ایجاد کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار