در گفت‌وگو با پانا

نفرزاده، کارشناس والیبال: برای قضاوت درباره تیم ملی ایران در لیگ ملت‌های والیبال باید صبور باشیم

تهران (پانا) - کارشناس والیبال ایران معتقد است با سیستم جدید برگزاری لیگ ملت‌های والیبال، برای قضاوت درباره هر تیم باید در انتظار گذشت زمان بود.

کد مطلب: ۸۲۴۹۱۹
لینک کوتاه کپی شد
نفرزاده، کارشناس والیبال: برای قضاوت درباره تیم ملی ایران در لیگ ملت‌های والیبال باید صبور باشیم

فرهاد نفر زاده کارشناس والیبال در گفت‌وگو با پانا درباره آغاز لیگ ملت‌های والیبال و بازی اول تیم ملی ایران مقابل فرانسه گفت: با توجه به اینکه لیگ جهانی به لیگ ملت‌ها تغییر نام داده است بنابراین هر تیم در پایان این مسابقات 15 بازی انجام می‌دهد و امتیازات خودش را جمع می‌کند، بنابراین بهتر است برای تماشا و قضاوت درباره تیم‌های حاضر در لیگ ملت‌ها صبور باشیم و ببینیم در میانه‌های راه تیم‌ها چه عملکردی دارند و چطور در این مسابقات ظاهر می‌شوند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم بازی ایران مقابل فرانسه را از نظر فنی بررسی کنیم، تیم ما در این مسابقه با بازیکنان باتجربه‌اش به مصاف فرانسوی‌های جوان و تازه نفس رفت. به نظرم هر دو تیم از نظر تاکتیکی بازی قابل قبولی ارائه دادند اما فرانسوی‌ها در حمله تأثیرگذارتر بودند به طوری که ما نتوانستیم در دفاع روی تور این حملات را دفع کنیم و فرانسوی‌ها از همین موضوع برای برتری خود نهایت استفاده را بردند و پیروز میدان شدند.

این کارشناس والیبال افزود: مورد دیگری که در بازی با فرانسه دیدیم این بود که بار تیم ملی بر روی دوش امیر غفور بود و در این بازی پرامتیازترین هم شد. در ادامه مسابقه فرانسوی ها حملات خود را بیشتر کرده بودند و در این شرایط ما به بازیکن مثل شهرام محمودی در کنار امیر غفور نیاز داشتیم و شاید بازیکن جوانی که برای این پست در تیم ملی انتخاب شده است از نظر مربی توان حمله را نداشت.

سرمربی سابق تیم ملی والیبال جوانان ایران ادامه داد: از طرفی فرانسوی‌ها در این بازی تعویض‌های خوبی داشتند و مربی این تیم با تعویض‌های متعدد چه از نظر جسمانی و چه از نظر روحی تیم را شارژ می‌کرد اما ما تعویض‌های خوبی نداشتیم و بازیکنان جوان بیرون بودند. در صورتی که اگر این بازیکنان به میدان می‌آمدند هم می‌توانستیم از نیروی جوانی آنها استفاده کنیم و هم تجربه‌شان را بالا ببریم.

وی ادامه داد: در هر حال این باخت تمام شده و ایران توانست در بازی دوم خودش مقابل استرالیا به پیروزی برسد. استرالیا سال‌های زیادی در والیبال حضور دارد و مسابقات زیادی شرکت کرده اما هیچ زمانی دستاورد آنچنانی به دست نیاورده است در این بازی هم با وجود اینکه از نظر قد و قواره و فیزیک بدنی با ما متفاوت بودند، مقابل ایران نتوانستند کاری انجام دهند شکست خوردند. از همه مهم‌تر اینکه در این بازی ما با بازیکنان جوان حضور پیدا کردیم و پیروز شدیم که این خودش نکته قابل توجه این بازی بود.

نفر زاده در پایان به بازی ایران مقابل ژاپن اشاره کرد و گفت: در لیگ جهانی یا همین لیگ ملت‌ها نباید هیچ حریفی را دست کم بگیریم. ژاپنی‌ها سرعت فوق‌العاده‌ای دارند اما ایران بارها این تیم را شکست داده است و در بازی امروز هم می‌تواند پیروزی‌هایش را ادامه بدهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار