مراسم بزرگداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر در میناب برگزار شد

میناب(پانا) - مراسم بزرگداشت حماسه سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر ظهر امروز در اداره آموزش و پرورش شهرستان میناب برگزار شد.

کد مطلب: ۸۲۴۴۳۱
لینک کوتاه کپی شد
مراسم بزرگداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر در میناب برگزار شد

به گزارش خبرنگار پانا از هرمزگان، در این مراسم غلامرضا سالاری میری با گرامیداشت یاد شهدا گفت: روز سوم خرداد از ایام الله است و بر ما واجب است این روز را بزرگ بدانیم.

وی ادامه داد: سوم خرداد نماد مقاومت، ایستادگی و پیروزی در برابر دشمن است و اینکه به یک نماد تبدیل شده و باید به نسل جوان بگوئیم چه شده و چه رشادت هایی صورت گرفته است، سوم خرداد می‌تواند به حفظ تمامیت و استقلال کشور کمک کند.

سالاری گفت: آمریکایی‌ها فکر می کردند با رفتن مستشاران نظامی شرایط بعد از انقلاب کشور ضعیف شده است؛ بنابراین صدام را تجهیز کردند و با نگاه به جنگ شش روزه و ضعف قوای نظامی پنداشتند که می‌توانند ایران را اشغال کنند.

مدیریت آموزش و پرورش میناب ادامه داد: صدام وقتی با مقاومت ملت ایران روبرو شد، حرف از آتش بس و تصرف سرزمین های اشغالی می زد و بنی صدر که در سه عملیات شکست خورده بود می گفت جنگ به بن بست رسیده پس سعی کرد این شکست را به اختلافات داخلی در تهران تبدیل کند اما امام خمینی(ره) معتقد بود که جنگ بن بست ندارد.

وی افزود: اعتماد مردم به امام خمینی(ره) موجب اجماع و یک دلی مردم شد و جنگ را که یک تهدید بود به یک فرصت بزرگ و یک دانشگاه انسان ساز تبدیل کرد.

غلامرضا سالاری میری با تاکید براینکه خرمشهر نماد پیروزی و ایستادگی است، گفت: بعد از جنگ تحمیلی آن مقاومت ها و رشادت ها یک بازدارندگی برای کشور ایجاد کرد و با درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی در جنگ های اطراف کشور مانند حمله آمریکا به عراق و افغانستان و داعش توانستیم سربلند بیرون آمده و پیروز واقعی این بحران‌ها باشیم.

وی با بیان اینکه آمریکا و اروپایی‌ها از طریق مذاکره و تحریم می‌خواهند یک دوگانگی امنیت و اقتصاد را ایجاد و کشور را دچار بحران کنند افزود: سوم خرداد به ما آموخت که از جنگ نترسیم، اما این به معنای آن نیست که ما جنگ طلب هستیم، بلکه ملت ما از کسی نمی ترسد.

سالاری با بیان اینکه وظیفه ما خیلی سنگین است باید رسالت خود را مثل گذشته ادامه دهیم، تصریح کرد: امروز از همه زمان ها آماده تر هستیم، توان دانش و تخصص ما از گذشته بیشتر شده است بنابراین مردم از ما توقع دارند و باید به نیازهای مردم لبیک بگوییم و با همدلی، همفکری و وحدت کلمه این مسیر سخت را طی کنیم.

خبرنگار: علیرضا صالحی / انتشار دهنده: قاسم نگاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار