تقدیر از "موزه عروسک و اسباب بازی کاشان" همزمان با روزجهانی موزه

کاشان (پانا) - رییس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشانموزه عروسک و اسباب بازی کاشان جایزه "موزه برتر در شاخص کودک و نوجوان " را دریافت کرد.

کد مطلب: ۸۲۴۳۹۹
لینک کوتاه کپی شد
تقدیر از "موزه عروسک و اسباب بازی کاشان" همزمان با روزجهانی موزه

محسن جاوری با اعلام این مطلب گفت: مراسم بزرگداشت روز جهانی موزه ها دو شب گذشته در تالار شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد که در این برنامه «لوح تقدیر موزه برتر با شاخص کودک و نوجوان به موزه عروسک و اسباب بازی کاشان» اهدا و از مدیر مجموعه امیر سهرابی تقدیر به عمل آمد.

جاوری تصریح کرد:هدف این موزه در کنار توجه به هدفمندی بازی های دیجیتال که یک ضرورت در نوع خود محسوب می شود، احیای اسباب بازی های سنتی است تا فرصت دوباره بازی کردن با این نوع اسباب بازی ها را به کودکان خود بدهد.

امیر سهرابی، طراح و مدیر موزه نخستین اسباب‌بازی و عروسک های خیمه شب بازی از سال ۱۳۸۷ طرح پژوهشی خود را درباره‌ عروسک و اسباب‌بازی‌های مناطق مختلف ایران آغاز کرده است و در طرح پژوهشی که هنوز ادامه دارد، بخشی از عروسک‌ها ، اسباب‌بازی‌های کودکان و بزرگ‌سالان و عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی را مورد پژوهش قرار داده و نمونه‌هایی از آن‌ها را جمع‌آوری کرده‌ است.
موزه‌ اسباب‌بازی و عروسک های خیمه شب بازی در بافت تاریخی کاشان، روبه‌روی خانه‌ی تاریخی طباطبایی‌ها در کوچه علامه فیضی قرار دارد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار