آماده باش مدیریت بحران البرز به کلیه دستگاه های اجرایی استان، فرمانداری ها و شهرداری ها

کرج (پانا) - مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: با توجه به اخطاریه اداره کل هواشناسی درخصوص پیش‌بینی وضعیت جوی و ورود سامانه بارشی آمادگی کامل شورای هماهنگی شهرستانها و کلیه دستگاههای اجرایی، خدماتی، امدادی، ایمنی؛ شهرداریها و ... داشته باشند.

کد مطلب: ۸۲۰۲۸۰
لینک کوتاه کپی شد
آماده باش مدیریت بحران البرز به کلیه دستگاه های اجرایی استان، فرمانداری ها و شهرداری ها

مهدی مهرور با اعلام این خبر اظهار داشت: پیرامون پیش بینی وضعیت جوی براساس آخرین داده ها و نقشه های پیش یابی حاکی از ورود تدریجی سامانه بارشی و فعالیت آن در استان البرز از عصر امروز چهارشنبه ۹۷/۲/۱۹ تا ظهر پنج شنبه ۹۷/۲/۲۰ می باشد که به موجب آن رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید در نقاط مختلف استان، بارش پراکنده تگرگ و رعد و برق مورد انتظار است.

وی افزود: همچنین به سبب این بارش های شدید و موقتی در بازه زمانی کوتاه، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل های فصلی، ریزش سنگ در دامنه های پرشیب کوهستانی و جاده های منتهی به آن نیز مورد انتظار است.

وی افزود: در این راستا ضمن اتخاذ تمهیدات و تدابیر لازم توسط دستگاه ها، شهروندان نیز از سفر غیر ضروری به دلیل احتمال سیلابی شدن مسیلها، رودخانه های فصلی و دائمی و آب گرفتگی معابر شهری در مناطق یاد شده خودداری کنند.

همچنین از سفر غیر ضروری به دلیل احتمال ریزش سنگ و رانش کوه به سبب بارش باران و تگرگ در جاده های کوهستانی و دامنه های پرشیب خودداری کرده و تجهیزات (لباس گرم، وسایل گرمایشی، مواد غذایی کافی و ...) به همراه داشته باشند.

پاکسازی جاده های بین شهری و معابر عمومی، مسیلها، انهار و زیر پلها، عدم اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه ها، مکانهای مرتفع و تپه ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله ها و فنس های فلزی و پهنه های آبی و خودداری از برپایی چادرهای مسافرتی

صدور پیش آگاهی از طرق گوناگون به ویژه رسانه های استانی به کشاورزان، دامداران، عشایر، کوهنوردان، مسافرین عبوری و ... جهت رعایت اصول ایمنی در کلیه موارد به ویژه خسارات ناشی از بارش باران و تگرگ و باد شدید و خوداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوهها از دیگر اقدامات ضروری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار