معاون استاندار در آیین تجلیل از معلمان نمونه استان:

تحقق بهره وری در جامعه و نظام تعلیم و تربیت با تکیه بر معلمان

مشهد (پانا)- معاون سیاسی ، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان رضوی گفت : بدون تردید آموزش و پرورش بیشترین سهم در بهره وری را دارد.

کد مطلب: ۸۲۰۰۵۰
لینک کوتاه کپی شد
تحقق بهره وری در جامعه و نظام تعلیم و تربیت با تکیه بر معلمان

سید جواد حسینی عصر سه شنبه در این مراسم گفت: برای تحقق بهره وری در جامعه و نظام تعلیم و تربیت باید سراغ جوهره اصلی آموزش و پرورش یعنی معلمان رفت.
وی افزود:در برنامه ششم توسعه رشد اقتصادی 8.7 درصدی و نرخ تورم کمتر از 7 درصد در استان خراسان رضوی هدفگذاری شده است و سهم بهره وری برای نیل به این هدف 35 درصد می باشد.
وی اظهار داشت:سهم بهره وری در توسعه کشور مالزی از 14 درصد در سال 1981 به بالای 45 درصد در سال 2010 رسید و در کشور ژاپن سهم بهره وری در توسعه بالای 68 درصد است.
معاون استاندار با بیان اینکه بدون تردید آموزش و پرورش بیشترین سهم در بهره وری را دارد اظهار داشت: کلید توسعه درون زا بهره وری است ولی آموزش و پرورش بهره ورانه عمل نمی کند.
وی افزود: اجتماعی شدن آموزش و پرورش، تحقق توسعه مشارکت ها در همه ابعاد، تمرکززدایی و کوچک سازی ساختار اداری از راه های تحقق بهره وری در آموزش و پرورش است.
حسینی مدرسه را محور و کانون تعلیم و تربیت دانست و اظهار داشت: مدرسه در صورتی می تواند محور قرار گیرد که اختیار داشته باشد و این نیز از طریق تمرکززدایی امکان پذیر است.
وی افزود: تصلب، تمرکز، بخشنامه گرایی بر نظام آموزش و پرورش حاکم است. باید به نظام مدرسه اختیار داد تا تمرکز زدایی محقق شود و مدرسه محوری راه رسیدن به بهره وری است.
معاون استاندارراه ایجاد بهره وری را اتکا به منابع درونی آموزش و پرورش دانست و گفت: در دولت تدبیر و امید سهم بودجه آموزش و پرورش از 9.1 به 12 درصد رسیده است و تخصیص اعتبار از 80 درصد به 110 درصد افزایش یافته است.
وی افزود: با منابع دولتی صرف نمی توان آموزش و پرورش را توسعه داد و باید در آموزش و پرورش سراغ منابع زایی رفت.
وی اظهار داشت: برای تحقق بهره وری در جامعه و نظام تعلیم و تربیت باید سراغ جوهره اصلی آموزش و پرورش یعنی معلمان رفت.
حسینی با بیان اینکه جهانی توام با آرامش و صلح را معلمان می سازند اظهار داشت: را ه خشکاندن ریشه های فقر و رسیدن به جهانی توام با عدالت اجتماعی، صلح و آرامش با تکیه بر معلمان میسر است.
وی افزود: نهاد تحول و پیشرفت آموزش و پرورش است، واحد پیشرفت در آموزش و پرورش مدرسه است و عنصر پیشرفت مدارس معلمان هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار