گفتگوی خواندنی با معلم نمونه استانی ازشهرستان خوسف

معلم نمونه خراسان جنوبی: معلمان همواره الگوی دانش آموزان هستند

بیرجند (پانا ) - معلم نمونه استانی ازشهرستان خوسف گفت : معلمان همواره الگوی دانش موزان هستند و کوچکترین رفتار و برخورد معلمان زیر ذره بین نگاه دانش آموزان قرار دارد.

کد مطلب: ۸۱۹۹۳۹
لینک کوتاه کپی شد
معلم نمونه خراسان جنوبی: معلمان همواره الگوی دانش  آموزان هستند

انتخاب بجا و شایسته سرکار خانم لطف الهی به عنوان دبیر نمونه استانی بهانه ای شد تا با این معلم و دبیر نمونه گفت وگویی خواندنی و جالب داشته باشیم.

زهرا لطف الهی مقدم هستم واز سال 69درآموزش و پرورش مشغول به کار هستم .

ملاک انتخاب معلم نمونه چیست؟

مطالعات علمی و پژوهشی، مقاله نویسی، تعداد سنوات خدمت در مناطق محروم و عشایر، شرکت در دوره کوتاه مدت ضمن خدمت و همچنین کسب بالاترین امتیاز ارزیابی سه ساله آخراز جمله شاخص های انتخاب بنده به عنوان معلم نمونه استانی است.

یک معلم خوب چه ویژگی خاصی دارد؟

رفتار حسنه، صعه صدر، سطح علمی بالا وهمچنین محقق و پژهشگر بودن ویژگی هایی است که با داشتن آن معلم خوب بودن معنا پیدا می کند و به تبع آن نیروهای خلاق و کارآمد وارد جامعه می شوند.

چه عواملی مانع از پیشرفت تحصیلی دانش آموزان می شود؟

موانع پیشرفت تحصیلی به عوامل متعددی بستگی دارد، فقرمالی، اختلافات خانوادگی، رکود اقتصادی و بی سوادی اولیا از جمله این موانع هستند .

بهترین خاطره ای که طی این 28 سال به خاطر دارید؟

زمانی که یکی از دانش آموزانم مرا مادر خطاب کرد و من از آن روز شدم مادر مدرسه ای دانش آموزم

به عنوان معلم اگر دانش آموزی مرتکب اشتباهی شود چطور او را متوجه رفتار ناشایستش می کنید؟

معلمان همواره الگوی دانش موزان هستند و کوچکترین رفتار و برخورد معلمان زیر ذره بین نگاه دانش آموزان قرار دارد بنابراین تنها راه حل این مشکل داشتن صبر و حوصله و رفتار حسنه معلمان است.

از نظر شما موثرترین روش برای ایجاد انگیزه در بین دانش آموزان ضعیف کدام است؟

تجربه چندین ساله ی بنده در عرصه تعلیم و تربیت حکایت از این دارد که ، ارجاع دادن به مشاور، آشنا کردن دانش آموزان با روش مطالعه صحیح ، تشویق کردن و ارتباط بیشتر با والدین دانش آموزان موثر ترین روش برای ترغیب دانش اموزان ضعیف برای ادامه تحصیل است.

اگر به قبل برگردید آیا دوباره شغل معلمی را انتخاب می کنید؟

من عاشق شغل معلمی هستم اگر این امکان وجود داشت که دوباره شغلی انتخاب کنم باز هم معلمی را انتخاب می کردم.

تلخ ترین خاطره ای که شما را رنج می دهد؟

آن هایی که نیاز به حمایت مالی دارند همیشه در خاطرم هستند چرا که متاسفانه فقرمالی باعث ترک تحصیل دانش آموزانی می شود که توانایی بالایی در زمینه تحصیل دارند که این لحظات تلخ ترین خاطره برای معلمان است.

ترک تحصیل به دلیل فقر مالی تنها به گذشته مربوط نمی شود و در حال حاضر هم وجود دارد.امسال هم چنین وضعی برای یکی از دانش آموزان مدرسه ما اتفاق افتاد که خوشبختانه با یاری معلمان ختم به خیر شد.

به نظر شما دانش آموزان امروز و دیروز چه تفاوتی با هم دارند؟

دانش آموزان زمان ما به درس و ادامه تحصیل اهمیت زیادی می دادند و قبول شدن از کنکور سخت تر از هفت خوان رستم بود این در حالی است که با وجود شعبه های متعدد دانشگاهی رغبت تحصیلی در بین دانش آموزان امروز کمتر شده است.

تاثیر مشارکت اولیا و معلمان در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تا چه حد است؟

مشارکت اولیا تاثیر بسزایی در افت تحصیلی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دارد.

کدام معلم دوران ابتدایی خود را به خاطر دارید؟

معلم دوران ابتدایی ام آقای اصغری

دوست دارید چه آینده ای برای دانش آموزانتان رقم بخورد؟

از صمیم قلب دوست دارم همه دانش آموزان به جاهای بالاتری برسند و همواره برایشان دعا می کنم، همین که دانش آموز خودم را می بینم که به جایی رسیده است بسیار خوشحال می شوم و قطعا این رفتار و عکس العمل مختص من نیست و همه معلم ها از موفقیت دانش آموزان خوشحال می شوند

در مورد کلمات زیر مطالبی که به ذهنتان می رسد بگوئید؟

-تخته سیاه: تابلو نگاه معلم به درس خودش

-گچ: تنها وسیله ای که چیز دیگری جای آن را نمی گیرد

شما به عنوان یک معلم نمونه چه توصیه ای به همکارانتان دارید؟

توصیه می کنم همکاران و فرهنگیان سطح تحصیلات و اطلاعات خود را به روز کنند و جهت بالا بردن سطح علمی خود در عرصه های تحقیق، پژوهش مقاله نویسی و مطالعات قدم برداشته و در دوره های کوتاه مدت ضمن خدمت شرکت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار