مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران:

حضور گسترده دانش آموزان در فعالیتهای قرآنی موجب کاهش آسیبهای اجتماعی خواهد شد

تهران (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران از حضور بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ شرکت کننده در مسابقات قرآن،عترت و نماز شهرستانهای تهران خبر داد.

کد مطلب: ۸۱۹۹۴۵
لینک کوتاه کپی شد
حضور گسترده دانش آموزان در فعالیتهای قرآنی موجب کاهش آسیبهای اجتماعی خواهد شد

عبدالرضا فولادوند راد ، مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با ابراز خرسندی از حضور پرشور و با نشاط متسابقین دوره سی و ششم مسابقات قرآنی، اظهار داشت: فعالیتهای قرآنی در سطح مدارس موجب میشود که شخصیت دانش آموزان بر مبنای تعالیم اسلامی شکل گیرد و حضور گسترده دانش آموزان در فعالیتهای قرآنی موجب کاهش آسیبهای اجتماعی خواهد شد.

فولادوند با اشاره به حضور گسترده بیش از ۴۰ درصد دانش آموزان و فرهنگیان شهرستانهای تهران دراین دوره از مسابقات در سطح مدارس و برگزیده شدن بیش از ۵۰ هزار نفر از ایشان برای مسابقات سطح شهرستانها افزود: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ شرکت کننده در مسابقات مرحله منطقه ای که در بهمن و اسفند سال گذشته حائز بیشترین امتیاز بودند به مرحله استانی راه پیدا کرده اند که در رشته های مختلف در حال رقابت می باشند.

وی در ادامه افزود: این مسابقات در طی ۴ روز از یکشنبه ۱۶ اریبهشت ماه آغاز شده است و تا نوزدهم ادامه خواهد داشت و برترینهای هر رشته برای شرکت در مسابقات کشوری که در تابستان برگزار خواهد شد، معرفی خواهند شد.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با اشاره به محل برگزاری این دوره از مسابقات گفت: فضای زیبا و جذاب و متنوع اردوگاه شهید منتظری شهریار بر لطافت و آرامش خاطر متسابقین این دوره از مسابقات افزوده است و بر پایی غرفه های متعدد فرهنگی و هنری و همچنین نمایشگاه ویژه مصباح الهدی با محوریت معرفی ابعاد مختلف زندگانی امام جواد علیه السلام از دیگر برنامه های جانبی این دوره از مسابقات است.

فولادوند در ادامه افزود: حضور داوران کشوری برای قضاوت در رشته های مختلف سبب شده که سطح این دوره از مسابقات بالاتر از دوره های گذشته باشد و رقابتها بسیار نزدیک و دقیق پیگیری شود که این بر حساسیت این مسابقات می افزاید.

این دوره از مسابقات با حضور بیش از ۲ هزار و پانصد شرکت کننده در ۱۲ رشته ویژه دانش آموزان دختر، ۱۴ رشته ویژه دانش آموزان پسر و ۶ رشته ویژه فرهنگیان برگزار شود.

شایان ذکر است این دوره از مسابقات در رشته های تفسیر قران کریم، نهج البلاغه،صحیفه سجادیه، قرائت ترتیل و تحقیق و قرائت مجلسی، حفظ عمومی قرآن کریم و حفظ ویژه قرآن کریم با ۴ زیر مجموعه، هنرهای آوایی از جمله اذان و مداحی و همچنین احکام و انشاء نماز، و رشته روش تدریس احکام و قصه گویی در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار