علیخانی، عضو شورای شهرتهران : اگر اعضای شورا هم بخواهند محسن هاشمی به گزینه‌های شهرداری باز نمی‌گردد

شهردار جدید باید قوی تر از شهرداران پیشین باشد

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون عمران شورای شهرتهران گفته است انتخاب برخی از اعضای شورا برای شهرداری تهران محسن هاشمی بود ولیکن محسن هاشمی به رأی اکثریت شورای شهر احترام گذاشت و هم اکنون هم اگر اعضای شورای شهر بخواهند محسن هاشمی دیگر این پست را نمی‌پذیرد.

کد مطلب: ۸۱۹۷۳۷
لینک کوتاه کپی شد
علیخانی، عضو شورای شهرتهران : اگر اعضای شورا هم بخواهند محسن هاشمی  به گزینه‌های شهرداری باز نمی‌گردد

محمد علیخانی عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا با توجه اینکه دو نفر از شاخص‌ترین نامزدهای شهرداری تهران کنار کشیدند و برنامه‌‌هایی که پنج نفرباقی مانده ارایه کردند، همه اعضای شورای شهر را راضی نکرد در پاسخ به این پرسش که در انتخاب شهردار جدید توافق و اتحاد اعضای شورا مهم تر از منافع شهر تهران است؟ گفت: یک چارچوبی در این رابطه وجود دارد که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. نظر بنده هم مشخص بود که محسن هاشمی شهردار شود و نظر من هم به خاطر منافع مردم و تهران بوده است و فکر می‌کنم صحبت‌هایی که شده بود مبنی بر اینکه کسی از شورا خارج نشود بهانه‌ای بود که محسن هاشمی شهردار نشود.

وی ادامه داد: الان هم کسی به دنبال شهردار کردن هاشمی نیست و شخص هاشمی هم دیگر پذیرای این پست نیست زیرا به هر قیمتی نمی توان هر کاری کرد .محسن هاشمی به رای اکثریت احترام گذاشت. هم اکنون هم به هم زدن چارچوب به مصلحت نیست و نمی‌توان روش تعیین شهردار را عوض کرد. باید در این مسیر بهترین را انتخاب کرد. در جمع بندی می توان در بین گزینه ها به بهترین گزینه رسید.

وی در پاسخ به اینکه شنیده می‌شود که برخی از بیرون با مجلس و لاریجانی لابی‌هایی برای شهرداری کرده‌اند، گفت: من این شایعات را شنیده‌ام و تمامی آنها دروغ بوده است.

و ی در پاسخ به این پرسش که آیا این موضوع حقیقت دارد گزینه‌ای که در حد معاونت شهرداری تهران هم نبوده با دادن وعده به اعضای شورای شهر در حال رایزنی برای شهرداری تهران است، گفت: این حرف‌ها هم واقعیت ندارد. هیچ کسی جرأت طرح چنین بحثی را در شورا ندارد. اگر هم چنین حرفی باشد اعضا واکنش نشان می‌دهند.

علیخانی درباره چگونگی و انسجام برنامه‌های پنج نامزد شهرداری تهران گفت: برخی چهره‌ها که آکادمیک هستند برنامه‌های آکادمیکی خوبی دادند و برخی که اجرایی هستند از زاویه عملیاتی برنامه خوبی ارایه کردند. باید دید شورا به دنبال برنامه‌های آکادمیکی است یا اجرایی. باید به این توجه کرد که شهر به چه چیزهایی نیاز دارد و اولویت‌های شهر در نظر گرفته شود. حمل و نقل ترافیک، آلودگی هوا و پسماند و بافت فرسوده، چالش مالی در شهرداری تهران مهمترین بحث‌های شهرداری تهران هستند. باید کسی بیاید که حریف این مشکلات باشد و کسی نباشد که روی کاغذ طرح بدهد.

وی افزود: باید کسی شهردار شود که اهل تعامل باشد و در برخی محافل پذیرفته شود و طرد نشود. البته نمی‌توان از میان این افراد نامزد شهرداری نام کسی را بیان کرد که چنین توانایی‌هایی دارد یا خیر. افراد شاخص هم در این میان هستند. البته ما فکر می‌کردیم گزینه قوی‌تر از لحاظ اجرایی و عملیاتی شهردار شود تا مردم در مقام مقایسه با شهرداران قبلی دچار یأس و نا امیدی نشوند‌.

وی ادامه داد: البته جمع‌بندی شورا به گونه‌ای است که حتما به گزینه بهترین خواهند رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار