یک رسانه عبری مدعی شد: اسرائیل چند سال قبل قصد ترور یک مسئول برنامه هسته‌ای ایران را داشت

تهران (پانا) - وب سایت عبری «واللا» اعلام کرده است که اسرائیل چند سال پیش تلاش کرده محسن فخری زاده مهابادی از مسئولان برنامه هسته ای ایران را ترور کند.

کد مطلب: ۸۱۸۴۵۸
لینک کوتاه کپی شد
یک رسانه عبری مدعی شد:   اسرائیل چند سال قبل قصد ترور یک مسئول برنامه هسته‌ای ایران را داشت

به گزارش آناتولی، وبسایت عبری «واللا» اسرائیل شب گذشته در گزارشی نوشت: «تل‌ آویو چند سال پیش تلاش کرده محسن فخری زاده مهابادی از مسئولان برنامه هسته ای ایران را ترور کند.»

در این گزارش همچنین آمده است: «اطلاعات مذکور از مسئولان سابق سازمان های اطلاعاتی خارجی دریافت شده است. شماری از دانشمندان ایرانی در سال های گذشته توسط موساد، دستگاه جاسوسی خارجی اسرائیل ترور یا زخمی شده اند. فخری زاده در راس افرادی بود که باید ترور می شد.»

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز دوشنبه گذشته اعلام کرد: «فخرزاده رئیس برنامه هسته ای عماد بود تحت نام های علمی فعالیت می کرد، اما هدف او گسترش سلاح های هسته ای ایران بوده است.»

گفتنی است موساد متهم به ترور بسیاری از دانشمندان کشورهای اسلامی با روش هایی مانند خفه کردن، آتش زدن، شلیک گلوله، بمب های چسبان و مغناطیسی، انفجار از راه دور و حوادث رانندگی ساختگی طی چند دهه اخیر است.

در سال های 2007 و 2012 شماری از دانشمندان هسته ای ایران هدف قرار گرفته و 5 نفر از آنها ترور شدند. پس از این حوادث تدابیر امنیتی برای محافظت دانشمندان هسته ای ایرانی تشدید و شماری نیز به اتهام همکاری با موساد دستگیر و اعدام شده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار