گفت‌و‌گوهای تازه ترامپ و مکرون درباره ایران

تهران (پانا) - کاخ سفید اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و امانوئل مکرون، همتای فرانسوی‌اش درباره ایران و سوریه گفت‌و‌گو کردند.

کد مطلب: ۸۱۸۲۳۰
لینک کوتاه کپی شد
گفت‌و‌گوهای تازه ترامپ و مکرون درباره ایران

به گزارش رویترز، بر اساس اعلام کاخ سفید دو رئیس‌جمهوری درباره چالش آینده توافق هسته‌ای بین‌المللی سال 2015 و محدودیت برنامه هسته‌ای ایران گفت‌و‌گو کردند.

به گزارش پانا، گفت‌و گوی تلفنی ترامپ و مکرون در حالی بود که رئیس جمهوری فرانسه روز یکشنبه با رئیس‌جمهوری کشورمان در تماس تلفنی یک ساعته تلاش کرده بود که ایران را برای شکل تازه‌ای از مذاکرات متقاعد کند و با پاسخ صریح حسن روحانی مبنی بر اینکه برجام قابل مذاکره مجدد نیست مواجه شده بود.

محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت روز گذشته در نشست هفتگی با رسانه‌ها درباره جزئیات این تماس تلفنی بیان کرد: «رئیس‌جمهوری فرانسه در خصوص برجام از دیگران فعال‌تر است و اخیرا نیز دیداری با رئیس‌جمهوری آمریکا داشته است و در تماس تلفنی شب گذشته با روحانی گزارش کار مذاکرات خود را به رئیس‌جمهوری کشورمان داد.»

نوبخت ادامه داد: «در این تماس تلفنی مکرون نوع نگاه و متغیرهایی را که در عالم سیاست وجود دارد با رئیس‌جمهوری مطرح کرد و البته صحبت‌های او چیز متفاوتی از گذشته نبود.»

وی تصریح کرد: «پاسخ جمهوری اسلامی ایران به این قبیل ادعاها کاملا مشخص است. ما در ارتباط با مباحث هسته‌ای تنها یک سند را می شناسیم و آن نیز برجام است که در حال اجرا شدن است و البته این را نیز باید بگویم که برجام از سوی آمریکا هیچ‌گاه اجرایی نشد.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا که 12 می (22 اردیبهشت) را به عنوان ضرب الاجل خروج از برجام اعلام کرده است، شب گذشته پس از ادعاهای نخست وزیر اسرائیل در یک نمایش تلویزیونی درباره برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران اعلام کرد که تا روز 12 می تصمیم خود را اعلام نمی‌کند ولی فکر می‌کند که از برجام هیچ چیزی به دست نیاورده‌اند.

با این وجود فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بار دیگر با اعلام اینکه هیچ سندی را از نتانیاهو مشاهده نکرده است بر پایبندی بر برجام تأکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار