مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران: استفاده بهینه از اوقات فراغت موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد

دماوند (پانا) - دومین روز نشست هم اندیشی معاونین پرورشی شهرستانهای استان تهران با حضور مدیرکل فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی، مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران، معاونین پرورشی و فرهنگی استان های خوزستان و شهرستانهای تهران، روسای ادارات پرورشی و فرهنگی اداره کل و معاونین پرورشی و تربیت بدنی شهرستانهای تهران در اردوگاه شهید مصطفی خمینی دماوند برگزار شد.

کد مطلب: ۸۱۷۹۱۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران: استفاده بهینه از اوقات فراغت موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد

عبدالرضا فولادوند مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با تبریک ایام ولادت حضرت صاحب الزمان (عج) و هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: فعالیت در حوزه پرورشی و فرهنگی با پیچیدگی های خاصی توام است، و علت کم توجهی به جریانها و مباحث فرهنگی به این دلیل است که نتیجه عملکرد این فعالیتها در دراز مدت قابل مشاهده است، به همین دلیل نوعا چون نتیجه سریع در کار نیست از توجه به این امر غافل می شویم.

فولادوند با اشاره به اینکه نباید در آموزش و پرورش به دنبال کسب نتایج آنی از فعالیتها بود، افزود: حوزه پرورشی عنصر پرورش دهنده نیروهای فرهنگی و تاثیر گذار در جامعه است و باید با برنامه ریزی های دقیق و استفاده از نیروهای متخصص در این زمینه فعالیت کنیم تا با مشکلات متعددی در جامعه از جمله آسیبهای اجتماعی مواجه نشویم، و این حساسیت کار در این مجموعه را می رساند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران گفت: با پیشرفت تکنولوژی های امروزی و عدم بستر سازی مناسب در مواجه با آن، معضل آسیبهای اجتماعی با رشد بیشتری بوجود آمد و به علت نبود متولی خاص، روز به روز در حال پیشرفت است.

وی با اشاره به اینکه نقطه شروع آسیبهای اجتماعی، اوقات فراغت است، افزود: ما باید به دنبال نسخه شفابخش برای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان باشیم تا بتوانیم این خلاء های موجود در جامعه را پر کنیم.

فولادوند گفت: در آموزش و پرورش خبری از بودجه های کلان نیست و ریالی از ارگانهای دیگر در اختیار ما نمی گذارند. به همین خاطر باید خودمان به فکر باشیم و از داشته هایمان استفاده کنیم.

این مقام مسول افزود: باید تلاش کنیم دانش آموزان مهارتهای مختلف را بیاموزند و برای این مهم آنها را به محیط های خارج از کلاس درس بیاوریم، و استفاده از سالنهای ورزشی، کانون ها، اردوگاه ها از جمله فضاهای مهم قابل استفاده است و این مجموعه ها باید از در آمدهای خود برای دانش آموزان هزینه کنند.

نشست هم اندیشی معاونین پرورشی و فرهنگی مناطق 21 گانه شهرستانهای تهران با هدف برنامه ریزی و ساماندهی پایگاههای اوقات فراغت در اردوگاه شهید مصطفی خمینی دماوند برگزار شد.

/خبرنگار:رضا حضرتقلی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار