جوجه‌های رنگی ارزش سرگرم کردن کودکان را ندارند

جوجه‌های رنگی ارزش سرگرم کردن کودکان را ندارند و احتمال آلودگی به عوامل بیماری‌زا نظیر باکتری سالمونلا و نیوکاسل را دارا هستند.

کد مطلب: ۸۱۷۲۰۲
لینک کوتاه کپی شد
جوجه‌های رنگی ارزش سرگرم کردن کودکان را ندارند

به گزارش پانااز گیلان، به نقل از روابط عمومی دامپزشکی گیلان،همه‌ساله در فصل بهار و تابستان جوجه‌های رنگی که حامل بیماری‌های میکروبی و انگلی هستند توسط دست‌فروشان در بازار به فروش میرسند. اغلب این جوجه‌های رنگی به دلیل علاقه کودکان،برای این رده سنی خریداری‌شده و در تماس نزدیک با آن‌ها قرار می‌گیرد.

به خانواده‌ها توصیه می‌شود که با رعایت اصول بهداشت فردی از خرید و نگهداری این‌گونه پرندگان و تماس مستقیم آن با کودکان،افراد سال‌خورده و بیمار خودداری کنند .

جوجه‌های رنگی ارزش سرگرم کردن کودکان را ندارند.جوجه‌هایی که در گوشه و کنار خیابان به فروش می‌رسند و برای جلب‌توجه رنگ‌آمیزی شده‌اند احتمال آلودگی به عوامل بیماری‌زا نظیر باکتری سالمونلا و نیوکاسل را داشته و میتوانند موجب بروز بیماری‌های گوارشی در انسان شوند .

جوجه‌های رنگی به دلیل نداشتن ارزش اقتصادی،تخم‌گذار و گوشتی نبودن زیر پوشش اقدام‌های پیشگیرانه و واکسیناسیون قرار نگرفته‌اند به همین دلیل در برابر بیماری‌های میکروبی و ویروسی ضعیف هستند و در مدت‌زمان کوتاه تلف می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار