استاندار خوزستان در دیدار با معلم مضروب حمیدیه: حفظ کرامت معلم بر همه ما واجب است

غلامرضا شریعتی: تعرض به معلم تاثر آور است

تهران (پانا) - استاندار خوزستان گفت: قانون در جامعه حاکم است و ما متعهد به حفظ حریم، شان، منزلت و جایگاه معلمین عزیز و همکاران آموزش و پرورش هستیم و شورای تامین استان و بنده به عنوان مقام مسئول دولت، خود را مکلف به حفظ حریم معلمین پرتلاش استان می دانم.

کد مطلب: ۸۱۷۰۵۶
لینک کوتاه کپی شد
استاندار خوزستان در دیدار با معلم مضروب حمیدیه: حفظ کرامت معلم بر همه ما واجب است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، غلامرضا شریعتی امروز جمعه 7 اردیبهشت 97 ضمن عیادت از معلم فیزیک شهرستان حمیدیه که توسط یکی از اولیای دانش آموزان مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود، با تشکر از زحمات معلمین خوزستانی گفت: در مدح و ستایش صفات شغل معلمی سخنان زیادی از بزرگان نقل شده است و بالاترین سخن این است که حرفی به من بیاموزد مرا یک عمر بنده خود ساخته است که این امر نشان دهنده ارزش و جایگاه معلم و تعلیم دهنده در نزد ائمه اطهار است.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم نیز بارها به اهمیت تعلیم و تعلم اشاره شده است، گفت: من افتخار می کنم که شغل معلمی دارم و تمام تلاش ما باید این باشد که فرهنگ احترام و تکریم مقام معلم را در جامعه نهادینه کنیم تا از وقوع چنین حوادثی جلوگیری شود.

شریعتی تعرض به حرمت معلم را نشان دهنده پایبند نبودن برخی افراد به اخلاق در جامعه دانست و گفت: باید سعی کنیم تا اصول اخلاقی در جامعه جاری شود و واجب است تا بزرگان و نخبگان استان، جامعه را به سمت رعایت اخلاق و حفظ کرامت انسان هدایت کنند.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه نباید مرتب کاستی ها و مشکلات موجود را تکرار کنیم، گفت: نباید مشکلات را بزرگ کرد چون در این اینصورت نا امیدی و یاس به جامعه وارد می شود و سبب می شود مردم جامعه مایوس ، عصبی ، و نگران شوند و رفتارهایی از آنها سربزند که در چارچوب جامعه نمی گنجد و به استان آسیب می رساند.

شریعتی با اشاره به اینکه واقعیات موجود در استان را باید به درستی برای مردم تبیین کرد، افزود: شرایط حال حاضر استان خوزستان از بسیاری استانهای دیگر بهتر است و علی رغم وجود برخی محدودیت ها، خوزستان دارای استعداد ها و پتانسیل های کم نظیری است.

استاندار خوزستان بیان کرد: باید سعی کنیم امید و نشاط را به جامعه تزریق کنیم و فضا را به نحوی مدیریت کنیم که این موضوع جابیفتد که با گفتمان و صحبت مسائل و مشکلات قابل حل است تا بتوانیم در جامعه مدنی کنونی موفق تر عمل کنیم.

وی تصریح کرد: صحبت های ما وقتی بیشتر شنیده می شود که از روی عصبانیت عمل نکنیم، صحبتی که از روی عصبانیت باشد شنیده نمی شود اما گفتمان مبتنی بر خویشتن داری، و ارائه آمار و اطلاعات درست مورد توجه قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه همه مسئولین زحمت می کشند و دولت به خوزستان بیشتر از بقیه استانها توجه دارد، گفت: بسیاری از ناهنجاری هایی که رخ می دهد ریشه در نوع آموزشی است که طبقه بالای جامعه در نوع سخنرانی ،یادداشت، بیانیه و ... به طبقه پایین تر تزریق می کنند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه تعرض به معلم تاثر آور است، گفت: معلم کسی است که فرزند ما را درس می دهد تا آموزش و رشد پیدا کند و به سمت یک جامعه تحصیلکرده هدایت شود. امیداوریم به سمتی حرکت کنیم که کمتر شاهد این موارد باشیم و همه با هم تلاش کنیم تا فرهنگ مهربانی و خوش خلقی را در جامعه گسترش دهیم.

وی با تاکید بر حاکم بودن قانون در جامعه گفت: ما خود را متعهد به حفظ حریم، شان، منزلت و جایگاه معلمین عزیز و همکاران آموزش و پرورش می دانیم و شورای تامین استان و شهرستان و خود بنده به عنوان مقام مسئول دولت خود را مکلف به حفظ حریم معلمین عزیز می دانیم . ما وظیفه داریم شرایط را به نحوی فراهم کنیم که معلمان این استان در آرامش کامل، دغدغه ای جز تعلیم و تربیت فرزندان این سرزمین نداشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار