گزارشی درباره همه نامزدهای احتمالی تصدی شهرداری تهران

چه کسانی نامزد ورود به «بهشت» می‌شوند

تهران (پانا) - به گفته اعضای شورای شهر تهران، امروزدر جلسه هم‌اندیشی این شورا برای انتخاب شهردار جدید تهران، هر عضو شورا 5 گزینه را پیشنهاد می‌کند و در جلسه بعدی غربال گزینه‌ها تا رسیدن به 7 نفر نهایی با بیشترین رای ادامه می‌باید و در نهایت دو گزینه در صحن از برنامه ‌های خود دفاع می کنند و رای گیری برای انتخاب شهردار انجام می شود.

کد مطلب: ۸۱۵۲۸۸
لینک کوتاه کپی شد
چه کسانی نامزد ورود به «بهشت» می‌شوند

شنیده‌ها حاکی از این است که در میان افرادی که برای شهرداری تهران انتخاب شدند نام محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران نیز مطرح است و این موضوع سبب شد تا برخی از اعضای شورای شهر نسبت به این خبر واکنش نشان دهند و موضوع میثاق‌نامه‌ای را که در ابتدای شورای پنجم از سوی 21 عضو شورا امضا شده بود، مطرح کنند تا از میان اعضا کسی نامزد نشود.

در حالی که برخی کانال‌های خبری از انتشار متن میثاق‌نامه اعضای شورای شهر تهران در کانال تلگرامی بهاره آروین، یکی از اعضای کنونی شورای شهر تهران خبر داده اند ،آخرین خبر منتشر شده در کانال این عضو شورای شهر مربوط به انتشار دسترسی عمومی به پرداخت‌های خزانه‌داری کل کشوراست و تاکنون این میثاق نامه منتشر نشده است.

برخی از اعضای شورای شهر تهران می‌گویند 21 عضو شورا این میثاق نامه را امضا کرده اند و باید به آن پایبند باشند و از بین اعضا، کسی برای شهرداری تهران نامزد نشود. امروز قرار است در مورد 7 گزینه احتمالی شهرداری تهران در جلسه شورای شهر بحث و بررسی شود و در این میان نام های احتمالی مختلفی مطرح شده است .

سید مناف هاشمی (استاندار گلستان)، محمد حقانی (عضو پیشین شورای شهر تهران)، محمد رضا عارف (رئیس فراکسیون امید)، علی اصغر احمدی (رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات)، محمدابراهیم انصاری لاری (مدیرعامل منطقه آژاد کیش)، پیروز حناچی (معاون شهردار تهران)، مصطفی سلیمی (شهردار منطقه 2)، محسن هاشمی(رئیس شورای شهر)، سمیع الله حسینی مکارم (سرپرست شهرداری تهران)، محمدعلی افشانی (معاون وزیر کشور)، شهیندخت مولاوردی (معاون رئیس جمهور) برخی از گزینه هایی هستند که امروز از سوی اعضای شورای شهر تهران مطرح می‌شوند.

با وجود این، مشخص نیست با توجه به حواشی ایجاد شده، نام محسن هاشمی در میان نامزدهای ورود به بهشت قرار گیرد؟ این در حالی است که شماری از اصلاح‌طلبان روی شهرداری محسن هاشمی اجماع دارند. احمد حکیمی پور، محمد علی ابطحی، محسن غرویان و عبدالله ناصری از جمله فعالان اصلاح طلب هستند که حمایت خود را از تصدی محسن هاشمی بر شهرداری تهران اعلام کرده اند.

همچنین گفتنی است که دو نفر از چهره های سرشناس اصلاح طلب و از نزدیکان سید محمد خاتمی رییس جمهور اسبق، شب گذشته مذاکرات جدی با حبیب‌الله بیطرف (معاون وزیر نفت) برای جلب نظر وی جهت کاندیداتوری شهرداری تهران داشته‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار