هفتمین جشنواره استانی نوجوان سالم و ابتکارات استان البرز برگزار شد

هفتمین جشنواره استانی نوجوان سالم و ابتکارات استان البرز با حضور دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز ، مدیر کل بهزیستی، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، معاونت اجتماعی نیروی انتظامی، پلیس فتای نیروی انتظامی و مدیران و معاونین و مسولین استان و مناطق آموزش و پرورش استان البرز برگزار شد.

کد مطلب: ۸۱۵۱۴۹
لینک کوتاه کپی شد
هفتمین جشنواره استانی نوجوان سالم و ابتکارات استان البرز برگزار شد
به گزارش خبرنگار پانا از البرز، هفتمین جشنواره استانی نوجوان سالم و ابتکارات استان البرز با حضور پازوکی دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر؛ قبادی مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز، بیات نژاد مدیرکل بهزیستی؛ جوهری معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری؛ سرگرد زیلا از معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و سرگرد موسوی از پلیس فتای نیروی انتظامی و مدیران و معاونین و مسولین استان و مناطق اموزش و پرورش استان البرز برگزار شد .
ساکی مدیرکل آموزش پروش استان البرز در این اختتامیه اظهار کرد: در اجرای سند تفاهم نامه ی همکاری مشترک وزارت آموزش وپرورش و ستاد مبارزه با مواد مخدر اختتامیه هفتمین جشنواره نوجوان سالم و ابتکارات استان البرزدر کانون فرهنگی تربیتی رشد ناحیه 3 آموزش پرورش کرج استان برگزار شد.
وی بیان کرد: هدف از این جشنواره علاوه برشناسایی ،رشد و شکوفایی استعداد های هنری، افزایش مهارت و سطح آگاهی دانش آموزان و همکاران، معرفی دستاوردها و ابتکارات پیشگیری و گسترش نهضت فرهنگی پیشگیری از اعتیاد، رفتارهای پرخطر و آسیب های اجتماعی می باشد و همچنین مقابله با آسیب های اجتماعی در جامعه را امری ضروری دانسته و در این زمینه برگزاری چنین جشنواره ای را موجب کاهش وکنترل آسیب های اجتماعی واطلاع رسانی وآگاه سازی، ترویج ارتقاء سبک زندگی سالم با محوریت پیشگیری از گرایش به دخانیات، پیش گیری از گرایش به مواد مخدر و پیشگیری از گرایش به خشونت را عنوان کردند.
ساکی در این رابطه افزود: کودکان ونوجوانان سرمایه های اصلی و واقعی کشور می باشند و ضرورت همه جانبه به آنان با هدف تربیت نسلی سالم و توانمند را در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی میباید مورد توجه قرار گیرد.
وی همچنین اظهار داشت: اقدامات خوبی در این زمینه در طی چند سال اخیر انجام شده و از کلیه فعالانه حوزه پیشگیری و دستگاههایی مختلف استان که با آموزش و پرورش همکاری داشته اند تشکر کرد .
ساکی در این راستا تاکید کرد: با توجه به این که دانش آموزان مهارت بهتر زیستن را در مدارس کسب می نمایند لذا برای کاهش آسیب های اجتماعی باید اعتبارات در حوزه آموزش پرورش و ستاد مبارزه با مواد مخدر و تمام دستگاههای مرتبط در این زمینه افزایش یابد وبه عوامل محافظو مهارتهای زندگی توجه ویژه ای شود.
مدیر کل آموزش پرورش استان البرز ابراز داشت که این جشنواره در دو بخش خلاقیت دانش آموزی و ابتکارات مدرسه ای اجرا شد وخلاقیت دانش آموزی شامل مقاله و انشا نویسی، عکس، روزنامه دیواری، نقاشی و پوستر، فیلم کوتاه، ایده پردازی و نرم افزارو رسانه ای و ابتکارات مدرسه ای شامل قالب های طرح درس، فیلم مستند، خروجی رشد مدار، بازی و سرگرمی، کتابچه، برنامه عمل سالانه و لوح فشرده و منابع کمک اموزشی انجام شد.
وی افزود: برنامه ریزی این جشنواره از مهرماه آغاز شده و تا پایان اسفند ماه ادامه داشت و شرکت کنندگان در این جشنواره پس از اینکه در بخش منطقه ای منتخب شدند در بخش استانی حضور یافته و منتخبان استانی نیز به جشنواره کشوری که د تابستان ۹۷ برگزار میگردد راه می یابند که امیدواریم حائز رتبه برتر بیشتری نسبت به سال گذشته به استان اختصاص یابد.
مدیرکل آموزش پرورش و پرورش استان البرز در ادامه اشاره کرد: امسال رشد خوبی را از نظر کمی و کیفی در این جشنواره شاهد بودیم و نسبت به سال گذشته بیش از پنج برابر افزایش آثار داشتیم و بیش از ۱۰۰۰۰اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است .
در این جشنواره از ۹۲ اثر دانش آموزی ، 180 دانش آموز منتخب ، 35 همکار برگزیده و 45 نفر از فعالان عرصه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس تجلیل و تقدیر شد.
ساکی در خاتمه بیان داشت: طرحهای مختلفی در زمینه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در اداره مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی در حال پیگیری و اجرا است که از جمله این طرح هاکه با توجه به منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات ریاست محترم جمهوری و شورای اجتماعی کشور سند ائتلاف نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان(نماد) در طی دو سال گذشته تدوین و تنظیم گردید که این طرح مجموعه ای نظام یافته از خدمات وبرنامه های پیشگیری شامل شناسایی ، غربالگری، آموزش، توانمند سازی و حمایت های روانی _ اجتماعی به منظور مراقبت دانش اموزان در برابر رفتار های پر خطر آسیب های اجتماعی وجرایم از طریق مداخله به موقع وموثر می باشد؛ که هم اکنون این طرح به صورت جامع در شهرستان نظرآباد و ۶ مدرسه ناحیه ۳کرج بعنوان پایلوت کشوری در حال اجراست و حدود 14 دستگاه مختلف در اجرای سند ائتلاف طرح مذکور مشارکت فعال خواهند داشت.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز در پایان از دانش آموزان و همکاران منتخب جشنواره به عنوان سفیران پیشگیری از آسیبهای اجتماعی نام برد و از همکاران اداره مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی استان و همه دست اندرکاران جشنواره از مدرسه تا استان تقدیر و تشکر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار