اعضای نهمین دوره مجلس دانش آموزی فارس عضو شورای تربیتی استان میشوند

شیراز (پانا) - رئیس سازمان دانش آموزی فارس، اعضای شورای دانش آموزی را برگزیدگان و نخبگان استان فارس برشمرد و افزود: انتخابات شورای دانش آموزی نمود مردم سالاری در کشور است و آموزشی برای دانش آموزان است تا احترام به رای و نظر یکدیگر را بیاموزند.

کد مطلب: ۸۱۴۴۰۰
لینک کوتاه کپی شد
اعضای نهمین دوره مجلس دانش آموزی فارس عضو شورای تربیتی استان میشوند

محسن کلاری صبح امروز در مراسم افتتاحیه نهمین دوره انتخابات مجلس دانش آموزی پسران استان فارس افزود: نمود مردم سالاری در کشور ما از اینجا شروع میشود و شما نماینده ۴۰۰ هزار نفر دانش آموز پسر استان هستید که آنها وکالت خود را به شما داده اند .
وی با اشاره به اینکه در تمام دنیا توجه به رای یک گروه و یک مجموعه ارزشمند و قابل احترام است گفت: ولی در هیچ کجای دنیا انتخابات و مجلسی برای دانش آموزان وجود ندارد که با رای خود نمایندگانی را انتخاب و نمایندگان پیگیری مطالبات دانش آموزی را در کنار مسوولان دنبال کنند .
وی تصریح کرد: کشور ما یک کشور دموکرات است و این ابتکار ایران است که از سال ۷۶ با تصویب شورای عالی آموزش و پرورش مجلس دانش آموزی شکل گرفت .
کلاری ادامه داد: بچه هایی که به مجلس میآیند همواره طرحهایی دارند و ما امیدواریم که شماها هم حرف داشته باشید و بتوانید طرح های خوب و عملیاتی را ارائه دهید .
وی با ابراز خورسندی از حرکت رو به جلو این مجلس در هشت دوره گذشته گفت: این دوره برای دانش آموزان با دوره های قبل چند فرق دارد از جمله اینکه در فضای آموزش و پرورش فضایی حاکم است که فعالیت و طرح های شما به واسطه مشاور مدیرکل بودن پس از تصویب به راحتی میتواند عملیاتی شود .
وی ادامه داد: معاونین اداره کل آموزش و پرورش فارس هم با یک نگاه کاملا مثبت علاقمند حضور شما در تصمیم گیری های مربوط به دانش آموزان هستند .
وی ابراز داشت: معاونت پرورشی به جد خواستار حضور دوره ای هرکدام از شما ها در شورای تربیتی استان شده است تا تصمیم گیری های مربوط به این حوزه با رای و نظر خود دانش آموزان همراه باشد و رنگ تصمیم گیری ها دانش آموزی تر شود و نظر شما در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها موثر باشد .
در پایان کلاری از دانش آموزان خواست تا در این انتخابات و سایر انتخابهای زندگیشان توجهشان معطوف به شایسته سالاری باشد و به قوم گرایی توجه نکنید و امروز روزی است که باید شایسته سالاری را یاد بگیریم .
انتخابات نهمین دوره مجلس دانش آموزی استان فارس به تفکیک دختران و پسران در دو روز ۲۸ و ۲۹ فروردین ماه جاری در شیراز برگزار شد و ۱۸ نفر از دانش آموزان این استان برای حضور در بیستمین شورای دانش آموزی استان برگزیده که از این تعدا ۸ نفر وارد نهمین مجلس دانش آموزی میشوند .
این انتخابات به صورت دوسالانه برگزار میشود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار