رئیس سازمان دانش آموزی فارس: اعضای مجلس و شورای دانش اموزی باید برای اعتلای اهداف دانش آموزی تلاش کنند

شیراز (پانا) - رئیس سازمان دانش آموزی فارس با بیان اینکه رسالت اعضای شورای و مجلس دانش آموزی ، تلاش برای اعتلای اهداف دانش آموزی است، از نمایندگان خواست تا موجبات رشد و بالندگی یکدیگر را از طریق تاثیر گذاری در تصمیم گیری ها فراهم کنند.

کد مطلب: ۸۳۳۰۰۴
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان دانش آموزی فارس: اعضای مجلس و شورای دانش اموزی باید برای اعتلای اهداف دانش آموزی تلاش کنند

محسن کلاری در نخستین جلسه شورای دانش آموزی استان فارس که با حضور مسوولان سازمان دانش آموزی در شیراز برگزار شد، ادامه داد: وعده های عملی و منطقی داشته باشید تا شان شما حفظ شود.

وی اظهار داشت: اعضای مجلس باید با یکدیگر تعامل داشته باشند تا دانش آموزان جایگاه خود را بشناسد.

کلاری تصریح کرد: دانش آموزان باید مطالبه گر باشند و در حال حاضر شما نمایندگان به واسطه جایگاهی که کسب کرده اید مدیون دیگران هستید پس باید به وظایف نمایندگی خود غمل کنید و احساس مسئولیت داشته باشید.

وی از دانش آموزان خواست تا نسبت به مطالعه قوانین و مقررات مشتاق باشند، تا با ابتکار عمل در پیشبرد اهداف و تاثیرگذاری آنها کمک کند.

رئیس سازمان دانش آموزی فارس افزود: یکی از وظایف مهم این شورا و مجلس تمرین دموکراسی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر آنچه به شما کمک می کند، شناخت وسیع نسبت به جایگاه متفاوت کنونی شماست و باید خود را آماده ایجاد تغییر در رفتار ، منش و افکار کنید.

وی از اعضای شورای استان و نمایندگان مجلس دانش اموزی فارس خواست تا با تمام تغییراتی که به واسطه تفاوت در جایگاهشان ایجاد می شود همچنان خودشان باشند و هر حرفی که می زنند با پشتوانه تحقیق و بررسی باشد.

وی تاکید کرد: شما باید مطالبه گر باشید و ما مسوولان نیز بر حسب مسوولیت خود پاسخگوی نیازهای دانش آموزان هستیم و شما نماینده همه دانش آموزان اعم از دانش آموزان بازمانده از تحصیل، کودکان کار، شهری و روستایی و مدارس خاص و ... هستید.

وی تصریح کرد: خوب است بدانید در طول زندگی اتفاقات بسیار زیادی رخ می دهد اما فقط بعضی از آنها ماندگار است و این حیطه ای که شما وارد آن شده اید یکی از همان ماندگار هاست پس قدر این فرصت را بدانید و برای موثر بودنتان تلاش کنید.

معاون خود اتکایی و تامین منابع سازمان دانش آموزی استان فارس با بیان وظایف و فعالیت های نمایندگان دانش آموزان در مجلس، شورا و مجامع دانش آموزی افزود: نمایندکان دانش آموزی باید گوش و زبان جامعه دانش آموزی باشند تا بتوانند در قالب فعالیت های صنفی، مشورتی خود اساس نامه و شیوه نامه های آموزشی، تربیتی و پرورشی را به بهترین نحو به سود دانش آموزان سوق دهند.

حیدر روزیطلب با اشاره به رسالت های سازمان دانش آموزی در راستای تربیت اجتماعی دانش آموزان افزود: سازمان دانش آموزی و آموزش و پرورش با توجه به جامعه هدف دانش آموزی خود نیاز به تعامل و مشورت با دانش آموزان دارد تا بتواند آنچه را که به سود دانش آموزان است با کمک خودشان در بهترین نحو مهیا کند.

روزیطلب افزود: نمایندگان دانش آموزی بهترین پل ارتباطی دانش آموزان با کاتبان شیوه نامه های واساس نامه ها هستند تا اثرات تربیتی و پرورشی این راهکار های کتبی عملی تر و موثر تر باشد و دانش آموزی نسل امروز دانش آموز عصر ارتباطات و فناوری هستند و راهیابی اندیشه نوین ایشان به مسیر تربیت و پرورش می تواند موفقیت و تعالی کشور را بدنبال داشته باشد.

معاون خود اتکایی و تامین منابع سازمان دانش آموزی استان فارس ابراز داشت: نمایندگان دانش آموزی استان باید در ابتدا با شوراهای مدارس مناطق و نواحی و سپس با مجلس دانش آموزی ارتباط تنگاتنگی داشته باشند تا بتوانند گوش و زبان جامعه دانش آموزی در کنار مسئو.لان باشند.

در این جلسه ابلاغ اعضای شورای دانش آموزی استان فارس به آنها اعطا شد و همچنین اهداف بررسی شد و پیشنهاداتی در راستای ارتباط بیشتر با شورای دانش آموزی مناطق و روسای ادارات و مسوولین داده شد.

400 نفر دانش آموز پسر و دختر استان فارس، عضو شورای دانش آموزی مناطق فارس هستند، که در روزهای 28 و 29 فروردین ماه در شیراز با حضور در یک انتخاباتی سالم و پرشور منتخبین خود را برای حضور در بیستمین شورای دانش آموزی و نهمین دوره انتخابات مجلس دانش آموزی استان فارس، برگزیدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار