فعالیت بیش از 5700 شورای دانش آموزی در فارس

شیراز (پانا) - کارشناس دبیرخانه مجلس دانش آموزی و ناظر برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس دانش آموزی استان فارس افزود: انسان همواره باید به دنبال مسوولیت خود در زندگی باشد چرا که هرکدام از ما در هر جایی نسبت به فردیا عده ای مسوول هستیم.

کد مطلب: ۸۱۴۳۹۳
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت بیش از 5700 شورای دانش آموزی در فارس

محمد رضا شعبانی صبح امروز در مراسم افتتاحیه نهمین دوره انتخابات مجلس دانش آموزی فارس (پسران) در شیراز ابراز داشت: انسان به محض آنکه وارد حیات میشود و از جاییکه خود را میشناسد مسوولیت دارد .
وی ادامه داد: لحظه لحظه های زندگی ما باید در پی پیدا کردن و دریافت مسوولیتی باشد که از سوی خالق به ما واگذار شده است .
وی افزود: حضور شما در این مجلس نیز مسوولیتی را به شما میدهد که برای آن باید وقت بگذارید و به دنبال طرح ها و ایده هایی باشید تا بتوانید نقش موثری را در این مسوولیت ایفا نمایید .
وی افزود: مجلس دانش آموزی تنها در ایران وجود دارد والبته ۸ کشور جهان اولی نیز پارلمان جوانان دارند اما دانش آموزی و با این وسعت نیست .
شعبانی اظهار داشت: مجلس دانش آموزی ۶ کمیسیون دارد و هر ۶ ماه یکبار جلسه علنی برگزار میکند و ۱۵۰ نماینده دانش آموزان از کل کشور دورهم جمع میشوند .
وی از دانش آموزان خواست تا برای حضور موثر در این مجلس با نگاهی جدید به اطراف خود بنگرند چرا که امروز نقشی جدید را پذیرفته اند و مسوولیتی بزرگ در قبال این نقش دارند .
وی ادامه داد: این مجلس در ۸ دوره گذشته توانسته طرح های خوبی را به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش برساند و این موفقیت تنها با خودباوری دانش آموزان و توجه به طرح ها و ایده های جدید محقق میشود .
وی گفت: مجلس دانش آموزی انعکاس طرح های خود شماست به شرطی که روی طرح ها و ویرایش و شیوه های عملیاتی شدن آنان کار کنید .
در پایان وی از دانش آموزان خواست تا به اخلاقیات، نوع بیان و طرح های افرادی که نامزد حضور در مجلس شده اند توجه کنند و بهترینها را بدون منفعت طلبی شخصی و توجه به قوم گرایی برای حضور در مجلس انتخاب نمایند .

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس، سازمان دانش آموزی استان و مدیر آن از مبتکرین و خلاقان برشمرد و افزود: مجموعه سازمان دانش آموزی فارس همواره ارائه دهنده طرح ها و فعالیت هایی بوده که در کشور به صورت الگو برای بهره برداری سایر استانها واقع شده است .
محمد نظری افزود: توجه به توانمندی شما دانش آموزان ما را امیدوار میکند که آینده کشور به دست شما دانش آموزان تشکیلاتی می افتد .
وی ادامه داد: ۸۷۰ هزار دانش آموز استان فارس در بیش از ۸ هزار مدرسه درس می خوانند که از این تعدار
۵۰۶ هزار نفر در انتخابات شوراهای دانش آموزی شرکت کردند و ۱۳۷ هزار نفر از این تعداد کاندید حضور در شوراها شده اند .
وی تصریح کرد: در این میان بیش از ۴۰ هزار نفر به شوراهای دانش آموزی مدارس راه یافته اند و ما امروز ۵۷۰۰ شورای دانش آموزی داریم .
نظری ابراز داشت: در شوراها ۴۳ هزار انجمن داریم که از این تعداد ۳۶۵ هزار دانش آموز عضو انجمن های شورای دانش آموزی هستند .
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس بیان داشت: این انتخابات از آن جهت که مملو از رفاقت و دوستی است و از اخلاق نکوهیده دور است میتواند الگویی برای سایر انتخاباتهای کشور باشد .
وی استفاده از این فرصت و فضای دانش آموزی را مغتنم شمرد و اظهار داشت: ما در استان فارس به دنبال ارائه یک طرح نو هستیم تا بیشترین استفاده را از حضور این دانش آموزان که در واقع منتخب و حاصل آرا خود دانش آموزان هستند، داشته باشیم .
نظری ادامه داد: ما میخواهیم مکانی را برای اعضای مجلس دانش آموزی داشته باشیم تا تمام فعالیتهای مربوط به دانش آموزان و بخشنامه ها به این مجلس ارسال شود و ابتدا به تایید و تصویب این مجلس برسد و رای و نظر آنان ضمیمه بخشنامه های دانش آموزی باشد .

انتخابات نهمین دوره مجلس دانش آموزی استان فارس به تفکیک دختران و پسران در دو روز ۲۸ و ۲۹ فروردین ماه جاری در شیراز برگزار شد و ۱۸ نفر از دانش آموزان این استان برای حضور در بیستمین شورای دانش آموزی استان برگزیده که از این تعدا ۸ نفر وارد نهمین مجلس دانش آموزی میشوند .
این انتخابات به صورت دوسالانه برگزار میشود .

گزارش تصویری نهمین انتخابات مجلس دانش آموزی استان فارس بخش دختران را از اینجا مشاهده کنید

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار