دبیر اجرایی چهل و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد در سنندج: بار اعظم آموزش را زبان تصویر بر عهده دارد

سنندج(پانا) - دبیر اجرایی چهل و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد در آئین افتتاحیه این جشنواره در سنندج گفت: با توجه به ویژگی پایداری مفاهیم در زبان تصویر، بار اعظم آموزش را زبان تصویر بر عهده دارد.

کد مطلب: ۸۱۳۷۱۶
لینک کوتاه کپی شد
دبیر اجرایی چهل و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد در سنندج:  بار اعظم آموزش را زبان تصویر بر عهده دارد

شهریار ابراهیمی دبیر اجرایی چهل و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد روز گذشته در آئین افتتاح چهل و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد که در پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد؛ با بیان اینکه شعار امسال جشنواره « دانش در آینه تصویر» است؛ گفت: بار اعظم آموزش را زبان تصویر بر عهده دارد.

وی تاکید کرد: دست اندرکاران تعلیم و تربیت باید به کودکان و نوجوانان ارزش آموزش و تربیت را به شکل کاربردی بیاموزند و معلمان نیز باید به دنبال نوآوری باشند و هیچ ابزاری موثرتر از فیلم رشد و تولید محتوای الکترونیک نیست .

ابراهیمی ابراز امیداوری کرد: با نمایش فیلم های علمی، آموزشی و تربیتی رشد در مدارس کشور، دانش آموزان به خوب دیدن، تفکر، خوب شنیدن و علاقمند شدن به آموزش و تربیت ترغیب و تشویق شوند. دبیر اجرایی جشنواره فیلم رشد با اشاره به اینکه فیلم‌های کوتاه از ۳۷ کشور به دبیرخانه ارسال شد، گفت: در نهایت هزار و ۲۷۵ اثر از ۱۷ کشور به دبیرخانه این جشنواره راه یافت که ۲۶۱ اثر به بخش مسابقه راه یافتند.

شهریار ابراهیمی افزود: ۹۰۰ اثر از این آثار که در بخش‌های علمی، آموزشی، تربیتی، داستانی و انیمیشن است از داخل کشور و بقیه از خارج از کشور بوده است.

وی با اشاره به اینکه کُردستان از استان‌های پرافتخار در زمینه تولید فیلم‌های کوتاه است، گفت: ۴ اثر فاخر از استان کُردستان هم در این جشنواره حائز رتبه شدند.

ابراهیمی با بیان اینکه جشنواره فیلم رشد یک بستر و فرصت است؛ گفت: تمام تلاش ما در این یک هفته این است که مخاطبین جشنواره، دست اندرکاران تعلیم و تربیت و خانواده ها را به مساله آموزش بیشتر سوق دهیم و اهمیت و استفاده از فناوری های نوین و تصویر مقوله آموزش را از حالت یکنواختی خارج کنیم و تنوعی را در این شیوه های یادگیری ترویج کنیم.

وی اظهارداشت: تمامی فیلم های ارسالی به جشنواره رشد دارای یک نقطه مشترک، آن هم آموختن ارزش آموزش و تربیت به شکل کاربردی به کودکان و نوجوانان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار