مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی: لزوم توجه به تربیت دانش آموزانی تمام ساحتی و چند وجهی

مشهد(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جمع مدیران مدارس استعدادهای درخشان استان گفت : هدف ما در آموزش و پرورش تربیت و پرورش دانش آموزانی تمام ساحتی و چند وجهی ست و این موضوع باید در مورد دانش آموزان مدارس سمپاد بسیارجدی دنبال شود.

کد مطلب: ۸۱۳۳۰۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی: لزوم توجه به تربیت دانش آموزانی تمام ساحتی و چند وجهی

قاسمعلی خدابنده روز پنجشنبه در این جلسه با اشاره به این که در جامعه انتظار این است که مدارس سمپاد جزو مدارسی باشند که بهترین عملکرد را داشته باشند افزود : بعضاً فشارها و استرس هایی که به مدیران ، معلمان و دانش آموزان این مدارس وارد می شود باعث کاهش کیفیت عملکرد و دشواری فعالیت در این مدارس می شود.

خدابنده ادامه داد : هدف ما در آموزش و پرورش تربیت و پرورش دانش آموزانی تمام ساحتی و چند وجهی ست و این موضوع باید در مورد دانش آموزان مدارس سمپاد بسیارجدی دنبال شود ، اعتقاد ما این است که پرورش صرف تک بعدی و گلخانه ای دانش آموزان در مدارس می تواند مشکل آفرین باشد و بسیاری از دغدغه هایی که در جامعه امروز با آن مواجه هستیم را می توانیم با توجه به ابعاد مختلف شخصیتی نوجوانان و جوانان در مدارس برطرف کنیم.

وی افزود : تلاش ما این است که مشکلات و دغدغه های مدیران و معلمان مدارس استعدادهای درخشان را همچون سایر مدارس و با جدیت پیگیری و حل نماییم اما رفع برخی از چالش ها در حوزه اختیارات اداره کل در استان نیست و باید موضوع از طریق وزارت آموزش و پرورش پیگیری شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی به اجرای طرح شهاب در مدارس استان هم اشاره ای داشت و تاکید کرد: قطعا اجرای صحیح و برنامه ریزی شده این طرح می تواند به توسعه آموزش و پرورش کیفی در کشور کمک کند.

مومنی رئیس اداره مدارس استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان استان خراسان رضوی هم در این جلسه بابیان این که مدارس سمپاد از مدارس استراتژیک آموزش و پرورش هستند اظهار داشت : ۴۴ واحد آموزشی سمپاد در استان خراسان رضوی فعال هستند که بیش از ۱۰ هزار دانش آموز را پوشش می دهند .

وی با بیان برخی از اقدامات و برنامه های اجرا شده در این حوزه از ایجاد نظام یکپارچه آموزشی در مدارس سمپاد از سال تحصیلی آتی خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار